«Σαν το πιο βασικό στοιχείο σε μια ταινία θα χαρακτήριζα το σενάριο» είχε πει κάποτε ο Ιάκωβος Καμπανέλλης. «Με τα μορφολογικά στοιχεία που θα μεταχειριστείς φανερώνεις και αναδεικνύεις αυτό το κάτι που θες να πεις, αλλά οπωσδήποτε προϋπάρχει μέσα σου σαν ένας μύθος-όραμα, δηλαδή ένα σενάριο, έστω και ένα απλό διάγραμμα». Αν όμως, σε αντίθεση με το θέατρο, ο κινηματογράφος έχει το χάρισμα του ζην αιωνίως, το έργο του Καμπανέλλη σχετικά με το σινεμά είναι πολύ λιγότερο γνωστό από το θεατρικό του. Και σε αυτό το έργο, το κινηματογραφικό, κυρίως σε ό,τι αφορά το σενάριο, είναι αφιερωμένες οι βραδιές από την Πέμπτη 23 ως την Τρίτη 28 Ιουνίου στο θερινό σινεμά Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Εννιά ταινίες στις οποίες ο Καμπανέλλης είχε δημιουργική συμμετοχή προσκαλούν το κοινό να τις παρακολουθήσει στη μεγάλη οθόνη. Οι «Στέλλα», «Το κανόνι και το αηδόνι» (σε σκηνοθεσία του ιδίου του Καμπανέλλη και του αδελφού του Γιώργου), «Η αρπαγή της Περσεφόνης», «Οι άσσοι του γηπέδου», «Το αμαξάκι», «Η λίμνη των πόθων», «Η έβδομη μέρα της δημιουργίας», και «Με τη λάμψη στα μάτια». Θα προβληθεί επίσης το ντοκιμαντέρ της Ηρώς Σγουράκη «Το μονόγραμμα: Ιάκωβος Καμπανέλλης» (2005). Το αφιέρωμα εντάσσεται στο πλαίσιο του Λογοτεχνικού Ετους 2022 Ιάκωβος Καμπανέλλης (αφορμή η συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννησή του) και διοργανώθηκε από την Ταινιοθήκη σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Γραμμάτων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ