Επιδείνωση στην κερδοφορία τους αναμένουν σχεδόν έξι στις δέκα επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων λόγω της αύξησης του κόστους, των ανατιμήσεων και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από κυλιόμενη έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσιάσθηκε χθες.

Μάλιστα, το κόστος της  ενέργειας αναφέρεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας, με το 100% των ερωτώμενων να αναγνωρίζουν ότι επηρεάζει πολύ (15%) ή πάρα πολύ (85%) τις τιμές των τελικών προϊόντων. Αντίστοιχα οι τιμές των πρώτων υλών επηρεάζουν σε ποσοστό 98% (71% πάρα πολύ και 27% πολύ), ενώ τα κόστη των μεταφορικών κατά  97% (61% πάρα πολύ και 36% πολύ).

Ανατιμήσεις. Πάντως η έρευνα δείχνει ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες η πλειονότητα των επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας τροφίμων έχουν απορροφήσει μέρος των ανατιμήσεων με εννέα στις δέκα επιχειρήσεις να έχουν απορροφήσει έστω ένα μέρος από τις ανατιμήσεις που έχουν λάβει από τους προμηθευτές τους.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία για τις επιχειρήσεις είναι αρκετά εντονότερη της επίδρασης της πανδημίας. Η επίδραση της πανδημίας ήταν μεν πολύ σημαντική, αλλά ποτέ δεν ξεπέρασε σε ένταση το 5 στα 10 κατά μέσο όρο, ο πόλεμος στην Ουκρανία άμεσα κατέγραψε ένταση αρνητικών επιπτώσεων 6,28 στα 10, σχεδόν 50% πιο αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία.