Ανταριασμένη, που σκάει πάνω στα βράχια με μανία τη μια στιγμή και την αμέσως επόμενη γαλήνια, που μοιάζει με μια τεράστια πλατεία για να φιλοξενήσει γιορτή και πανηγύρι. Σκοτεινή, μέσα στη νύχτα, να φωτίζεται από το λιγοστό φως που έχουν ως συντροφιά οι ψαράδες εν πλω, ή κάτω από το λαμπερό φως του ήλιου να αποκαλύπτει τις αμέτρητες αποχρώσεις της, κάτω από τα πέτρινα τόξα των παλιών αποθηκών διαμετακομίσεως στη βόρεια προβλήτα του λιμανιού της Ερμούπολης. Εκεί όπου ανεξαρτήτως της όψης της έχει αναδειχθεί χωρίς καμιά αμφιβολία ως η απόλυτη πρωταγωνίστρια καθώς αποτελεί το κυρίαρχο θέμα και στα 51 έργα ζωγραφικής που συνθέτουν την έκθεση «Θαλασσογραφίες» και τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από τη με μακρά ιστορία αλλά και διαρκώς εμπλουτιζόμενη συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος – η έκθεση εγκαινιάστηκε το Σάββατο στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, στην Ερμούπολη της Σύρου. Προσφέρει ένα ξεχωριστό ταξίδι στα νερά της ελληνικής ζωγραφικής από τον 19ο αιώνα έως σήμερα μέσα από τον χρωστήρα καταξιωμένων και άλλων λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών, όπως το συνέλαβε και παρουσίασε με χρονολογικό άξονα και επιμέρους θεματικές ενότητες η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης και επιστημονική υπεύθυνη και επιμελήτρια της συλλογής έργων τέχνης της Τράπεζας της Ελλάδος Χάρις Κανελλοπούλου, στο πλαίσιο της διοργάνωσης που φέρει την υπογραφή του Κέντρου Πολιτισμού, Ερευνας και Τεκμηρίωσης της ΤτΕ σε συνεργασία με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, υπό τον γενικό συντονισμό των Παναγιώτη Παναγάκη, Μάνου Κορδάκη, Νίκου Δουγέκου και Αλίκης Λεονταρίτη.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ