«Αντιμετωπίζω το φιλμ όχι ως ιερή περγαμηνή, αλλά ως εύκαμπτο καμβά» είχε κάποτε πει ο Μπομπ Ράφελσον, από τα πρόσωπα που στα τέλη της δεκαετίας του 1960 με αρχές της αμέσως επόμενης συνδέθηκαν στενά με την ανάπτυξη της φωνής του νέου αμερικανικού σινεμά (μαζί με τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, τον Φράνσις Κόπολα, τον Μάρτιν Σκορσέζε κ.ά.). Ο Ράφελσον που όπως ανακοινώθηκε χθες πέθανε σε ηλικία 89 ετών στο Λος Αντζελες, υπήρξε ένας από τους σκηνοθέτες που συνέβαλαν στην καταξίωση του Τζακ Νίκολσον ως σταρ του κινηματογράφου χάρη στη μεγάλη επιτυχία της ταινίας τους «Πέντε εύκολα κομμάτια» (1970), μια από τις αρκετές στα seventies, όπου ο ηθοποιός υποδύθηκε αντι-ήρωες που «πολεμούσαν» το κατεστημένο (ο Ράφελσον είχε συνεργαστεί στην παραγωγή και του «Ξέγνοιαστου καβαλάρη»). Η ταινία έφτασε ως τα Οσκαρ χαρίζοντας δύο υποψηφιότητες στον Ράφελσον, ως παραγωγού (ήταν υποψήφια για το καλύτερης ταινίας) αλλά και ως σεναριογράφου (το συνυπέγραψε με την Κάρολ Ιστμαν). Ωστόσο, η στενή συνεργασία και ακόμα πιο στενή φιλία ανάμεσα στον Ράφελσον και τον Νίκολσον αρχίζει στα μέσα της δεκαετίας του 1960 όταν το ντουέτο συν-δημιούργησε το ποπ γκρουπ «The Monkees», τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά με τον ίδιο τίτλο (1966-1968) αλλά και την ταινία «Head» που ήταν το ντεμπούτο του Ράφελσον στην κινηματογραφική σκηνοθεσία.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ