Το ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ είναι το δεύτερο που εκδίδεται από την CPLP Shipping Holdings PLC. Το πρώτο, ύψους 150 εκατ. ευρώ, εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2021 και διακινείται στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών με το σύμβολο CPLPB1.
Το νέο ομόλογο της CPLP SHIPPING HOLDINGS PLC συγκέντρωσε 359,49 εκατ. ευρώ. Η ευρεία ανταπόκριση του επενδυτικού κοινού είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθεί η Δημόσια Προσφορά 3,6 φορές και το σύνολο των συμμετεχόντων επενδυτών να ανέλθει σε 7.257. Η τιμή διάθεσης των Ομολογιών έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι 1.000 ευρώ ανά Ομολογία. Η τελική απόδοση των Ομολογιών ορίστηκε σε 4,40% και το επιτόκιο των Ομολογιών σε 4,40% ετησίως. Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν βάσει της έγκυρης ζήτησης που εκδηλώθηκε επί της απόδοσης 4,40% ως εξής:
α) 78.000 Ομολογίες (78,0% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) σε Ιδιώτες Επενδυτές, επί συνολικού αριθμού 229.289 Ομολογιών για τις οποίες εκδηλώθηκε έγκυρη ζήτηση (δηλαδή ικανοποιήθηκε το 34,0% της εκδηλωθείσας ζήτησης στη συγκεκριμένη κατηγορία επενδυτών και στη συγκεκριμένη απόδοση) και
β) 22.000 Ομολογίες (22,0% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) σε Ειδικούς Επενδυτές επί συνολικού αριθμού 127.200 Ομολογιών για τις οποίες εκδηλώθηκε έγκυρη ζήτηση (δηλαδή ικανοποιήθηκε το 17,3% της εκδηλωθείσας ζήτησης στη συγκεκριμένη κατηγορία επενδυτών και στη συγκεκριμένη απόδοση).
Τα καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια του νέου ομολόγου θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά εκ μέρους της Εκδότριας από την Εγγυήτρια του συνόλου των μετοχών της εταιρείας Atrotos Gas Carrier Corp., 100% θυγατρική της Εγγυήτριας, η οποία κατέχει το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG/C «Aristidis Ι».
Επισημαίνεται ότι το φυσικό αέριο, ως μεταβατικό καύσιμο, πρόκειται να αποτελέσει σημαντικό βραχίονα απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, ενώ η θαλάσσια μεταφορά του αποτελεί σημαντικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το LNG. Ειδικά το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αποτελεί σημαντικό εργαλείο της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 52,8%, ενώ το συνολικό μερίδιο αγοράς του ανήλθε σε 35,7%. Σε αυτό το περιβάλλον η εξασφάλιση ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτελεί στρατηγική επιλογή της ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος τής περιβαλλοντικά υπεύθυνης ενεργειακής ανεξαρτησίας.
Νέες επενδύσεις. Ο όμιλος της Εγγυήτριας CPLP ανακοίνωσε πρόσφατα ένα αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 597,5 εκατ. δολαρίων που αναμένεται να υλοποιηθεί την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2022 και Μαΐου 2023 και προβλέπει την ενίσχυση του στόλου με 4 νεότευκτα πλοία τελευταίας τεχνολογίας, 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 1 πλοίο LNG.
Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ο στόλος του ομίλου αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23 πλοία υψηλών προδιαγραφών, αποτελούμενος από 7 πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και 1 πλοίο ξηρού φορτίου. Το προαναφερθέν επενδυτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πάγια επιχειρηματική στρατηγική του ομίλου της Εγγυήτριας, η οποία συνίσταται στην απόκτηση και διατήρηση πλοίων υψηλών προδιαγραφών με μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μεγάλες και ισχυρές οικονομικά ναυλώτριες εταιρείες με στόχο πάντα την ενίσχυση και προβλεψιμότητα των μελλοντικών ταμειακών ροών της και τη δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της.
Ο στόλος. Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης του στόλου, συμπεριλαμβανομένων των 4 πλοίων υπό εξαγορά, διαμορφώνεται συνολικά έως 10,1 έτη και μεταφράζεται σε συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα έως και 2,6 δισ. δολάρια.
Επιπλέον, το επενδυτικό πρόγραμμα υπό εκτέλεση έρχεται σε συνέχεια της επέκτασης του ομίλου στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της αγοράς 6 πλοίων LNG τελευταίας τεχνολογίας κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου του 2021, κίνηση που σηματοδοτεί εμφατικά και τη στροφή του ομίλου σε τομείς και τεχνολογίες της ναυτιλίας πιο φιλικές προς το περιβάλλον, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στη μετάβαση προς τις «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές.