Πριν από ημέρες το εποπτικό συμβούλιο της διοργάνωσης της documenta εξέφρασε «βαθιά απογοήτευση για το σαφώς αντισημιτικό περιεχόμενο» ενός εκθέματος, γνωστοποιώντας πως ήρθε σε συμφωνία με τη γενική διευθύντρια Ζαμπίνε Σόρμαν «για τον τερματισμό του συμβολαίου της». Αφορμή στάθηκε – μετά το άνοιγμα της έκθεσης στο Κάσελ της Γερμανίας – ένα από τα έργα που εκτίθεντο από την ινδονησιακή καλλιτεχνική ομάδα Taring Padi. Επρόκειτο για την τοιχογραφία με τίτλο «Δικαιοσύνη του Λαού» (People’s Justice) που παρουσίαζε ένα γουρούνι με κράνος που έγραφε «Mossad» – η ονομασία των μυστικών υπηρεσιών του Ισραήλ. Στο ίδιο έργο ένας άνδρας που παρέπεμπε στους υπερορθόδοξους Εβραίους – απεικονιζόταν με κυνόδοντες και ματωμένα μάτια φορώντας μαύρο καπέλο με την ένδειξη SS. Οταν εβραίοι αξιωματούχοι και η ισραηλινή πρεσβεία στη Γερμανία εξέφρασαν την «αποστροφή» τους, το έργο καλύφθηκε. Η γερμανίδα υπουργός Πολιτισμού Κλάουντια Ροτ στήριξε την αποχώρηση της Σόρμαν, ζητώντας τη διενέργεια έρευνας. Το εποπτικό συμβούλιο της documenta δεσμεύτηκε για πλήρη έρευνα, προσθέτοντας πως «χάθηκε δυστυχώς πολλή εμπιστοσύνη». Στη σκιά αυτών των γεγονότων ο επιμελητής τέχνης Γιάννης Αρβανίτης, που συνεργάστηκε με την documenta 15 ως αναπληρωτής διευθυντής παραγωγής, γράφει για την εμπειρία του.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ