Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι.

Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;

Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.

Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:

1. Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.

2. Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.

3. Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;

ΚΩΔΙΚΟΙ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

Αλλα κόλπα από τους επιτήδειους…

Νέα κόλπα επιστρατεύουν επιτήδειοι για να αποσπάσουν από ανυποψίαστους πολίτες τους κωδικούς πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους ή στο Taxisnet. Οπως αναφέρει ο Λογιστικός Σύλλογος Μυκόνου, άγνωστοι προσπαθούν να υποκλέψουν στοιχεία πολιτών που βρίσκονται στο νησί υποδυόμενοι τον λογιστή ή τη λογίστριά τους. Επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί τους και με διάφορες αιτιολογίες, όπως ότι θα τους επιστραφούν χρήματα από την Εφορία, θα υποβάλλουν για αυτούς την αίτηση για διάφορες επιδοτήσεις, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών της ΑΑΔΕ, π.χ. fuel pass κ.λπ. ζητούν κωδικούς εισόδου στο Taxisnet ή του τραπεζικού τους λογαριασμού, το iban του τραπεζικού λογαριασμού, το ΑΦΜ τους κ.λπ.  Οι επιτήδειοι προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας ή πολίτες που δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου. Ο Λογιστικός Σύλλογος έχει ήδη ενημερώσει όλους τους αρμόδιους δημόσιους φορείς.