Μία δεκαετία έχει περάσει από τότε που το Netflix άλλαξε τους κανόνες της ψυχαγωγίας κι έβαλε για τα καλά στη ζωή μας το streaming. Με τον ανταγωνισμό μεταξύ των διαφορετικών πλατφορμών που προσφέρουν περιεχόμενο επί πληρωμή να έχει φουντώσει, τις μετοχές τους να πιέζονται σημαντικά και το ενδιαφέρον των συνδρομητών για πρωτότυπες παραγωγές να διατηρείται ζωντανό, φαίνεται πως οι επικεφαλής των τεχνολογικών κολοσσών βρήκαν ένα νέο πεδίο για να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν νέο κοινό: τα ζωντανά αθλητικά θεάματα. Και πώς θα μπορούσαν να το παραβλέψουν όταν την περσινή μόνο χρονιά 95 από τα 100 προγράμματα που σημείωσαν τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην παγκόσμια αγορά ήταν αθλητικού ενδιαφέροντος.

Τα πρώτα δείγματα στροφής των streaming wars προς τη συγκεκριμένη αγορά έδωσαν ήδη η Apple και η Amazon στην Αμερική που βρίσκονται σε συζητήσεις για την απόκτηση των δικαιωμάτων της αποκλειστικής μετάδοσης των αγώνων της National Football League, της Major League Baseball, της Φόρμουλα 1 και των κολεγιακών πρωταθλημάτων. H Apple, άλλωστε, ήδη έχει δοκιμαστεί κατέχοντας τα δικαιώματα για τη Major League Soccer, ενώ η Amazon έχει επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στους αγώνες του NFL της Πέμπτης. Το πακέτο των αγώνων της Κυριακής για το εν λόγω πρωτάθλημα αμερικανικού ποδοσφαίρου είναι ο μεγάλος τους στόχος. Για να το αποκτήσουν προτίθενται να δώσουν έως και 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως (1 δισεκατομμύριο παραπάνω από αυτά που έχει πληρώσει ο τωρινός χορηγός DirecTV). Αν κι από εκπροσώπους της αγοράς φαβορί για τη συμφωνία θεωρείται η Apple, η Amazon διεκδικεί ό,τι καλύτερο, ενώ στο παιχνίδι μπαίνει και η Google, η οποία ενδιαφέρεται να πάρει μερίδιο των μεταδόσεων από τη σεζόν 2023-2024 για λογαριασμό της συνδρομητικής υπηρεσίας του YouΤube, κάτι που είχε δοκιμάσει ήδη από το 2014.

Στην Ευρώπη. Στην Ευρώπη, η επέλαση των κολοσσών του streaming στα αθλητικά προγράμματα είναι ακόμα πιο έντονη. Η Amazon πρόσφατα απέκτησε τα δικαιώματα μεταδόσεων της κορυφαίας διασυλλογικής ποδοσφαιρικής διοργάνωσης της Γηραιάς Ηπείρου, του UEFA Champions League στη Βρετανία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Εχει ήδη τα δικαιώματα για τους αγώνες του Γαλλικού Πρωταθλήματος League 1, το οποίο προσφέρει στους συνδρομητές του Prime Video, και της αγγλικής Premier League.

Για τους ανθρώπους του αθλητισμού, το όψιμο ενδιαφέρον των πλατφορμών streaming είναι δώρο αφού έτσι αποκτούν πρόσβαση σε ζεστό χρήμα που τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης είναι δυσεύρετο. Για τους παραδοσιακούς μιντιακούς ομίλους, ωστόσο, αποτελεί μια τρομακτική εξέλιξη αφού δημιουργεί σοβαρό ανταγωνισμό και σε αρκετές περιπτώσεις αθέμιτο. Γιατί, τις περισσότερες φορές, οι πλατφόρμες ρίχνουν ιλιγγιώδη ποσά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις αθλητικές λίγκες, τα οποία προέρχονται από δραστηριότητες άλλων εταιρειών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο με εκείνες, κάτι που οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις με τον συγκεκριμένο κύκλο εργασιών τους δεν μπορούν να χτυπήσουν. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως ισχύει και στην Ελλάδα, οι πλατφόρμες παίζουν μόνες τους καθώς, αποτελώντας έναν κρίκο στην πολυεθνική αλυσίδα της ιδιοκτήτριας εταιρείας, βρίσκουν τις τρύπες του νομοθετικού συστήματος, δεν υπόκεινται σε φορολογία κι άρα έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν πολύ πιο οικονομικό περιεχόμενο.   

Ακόμα κι αν οι ηγέτες του streaming καταφέρουν να κερδίσουν τη μάχη των οικονομικών προσφορών, πριν αρχίσουν να εκπέμπουν το νέο τους προϊόν, θα πρέπει να πείσουν πρώτα τους ανθρώπους του εκάστοτε αθλήματος ότι μπορούν να παράγουν μεταδόσεις υψηλών προδιαγραφών και να στριμάρουν αθλητικό περιεχόμενο για εκατομμύρια συνδρομητές. Το πιο δύσκολο έργο, ωστόσο, είναι να πείσουν όλους εκείνους τους λάτρεις των αγώνων που έχουν συνηθίσει να περιηγούνται μεταξύ των διαφορετικών ταυτόχρονων αθλητικών συναντήσεων με το πάτημα του τηλεκοντρόλ τους, τώρα να ανοίξουν άλλες εφαρμογές. Χαρακτηριστικό είναι το ελληνικό παράδειγμα των μεταδόσεων του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου του Κατάρ που έχει αγοράσει ο ΑΝΤ1. Οταν ο σταθμός ανακοίνωσε πως συγκεκριμένοι αγώνες θα παίξουν στη συνδρομητική του πλατφόρμα ΑΝΤ1+, οι αντιδράσεις των θεατών ήταν πολλές, ακόμα κι όταν διευκρινίστηκε ότι το φιλέτο των μεταδόσεων της διοργάνωσης θα παίζει στην ελεύθερη συχνότητά του.