Μετά τα αντίγραφα των αστυνομικών ταυτοτήτων και των διπλωμάτων οδήγησης το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανοίγει ξανά τις πύλες του Gov.gr Wallet για νέα έγγραφα και νέες υπηρεσίες που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες στη λίστα θα ενταχθούν στοιχεία για τα οχήματα των πολιτών (άδεια κυκλοφορίας κ.λπ.), τη δημοτολογική και ληξιαρχική κατάσταση, αλλά και έγγραφα όπως κάρτα ανεργίας, απολυτήρια λυκείου, πτυχία πανεπιστημίων κ.λπ.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, επίσης, θα προστεθεί σύντομα η υπηρεσία των ειδοποιήσεων για προθεσμίες που αφορούν τον πολίτη. Η αρχή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα γίνει με την επόμενη ημερομηνία ελέγχου από ΚΤΕΟ για τα οχήματα των πολιτών και σταδιακά θα προστεθούν και άλλες τέτοιες χρήσιμες και κρίσιμες ενημερώσεις για τον χρήστη.

Η κεντρική ιδέα και ο βασικός άξονας μπορούν να περιγραφούν απλά: το κινητό και η ελληνική εφαρμογή να αντικαταστήσουν τον… γεμάτο με έγγραφα «χαρτοφύλακα» που ο κάθε πολίτης χρειαζόταν να «κουβαλά» προκειμένου να πραγματοποιήσει συναλλαγές κ.ά. με το Δημόσιο ή και με τις τράπεζες.

Η φιλοσοφία. Εν ολίγοις, η φιλοσοφία είναι το Gov.gr Wallet να συγκεντρώσει σταδιακά όλα τα δημόσια σημαντικά έγγραφα στο κινητό του πολίτη και να κάνει τις συναλλαγές με το Δημόσιο απλές και ασφαλείς. Ηδη, σε λιγότερο από έναν μήνα έχουν εκδοθεί 650.000 ψηφιακά αντίγραφα αστυνομικών ταυτοτήτων και 500.000 ψηφιακά αντίγραφα διπλωμάτων οδήγησης στην εφαρμογή του Gov.gr Wallet  και το επόμενο βήμα είναι η επέκταση στις τράπεζες και την κινητή τηλεφωνία.

Σημειώνεται ότι έχει οριστεί μεταβατική περίοδος χρήσης του wallet σε τραπεζικές συναλλαγές, καθώς και σε συναλλαγές σε καταστήματα κινητής τηλεφωνίας έως την 1η Οκτωβρίου. Ηδη, είναι σε εξέλιξη οι απαραίτητες εργασίες και ρυθμίσεις ανάμεσα στα συστήματα του ελληνικού Δημοσίου και των τραπεζών, καθώς και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, ώστε όλες οι συναλλαγές με το wallet να είναι δυνατές πριν από την παραπάνω ημερομηνία.

Η γνησιότητα.  Μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στο ζήτημα της ασφάλειας και στο ζήτημα του ελέγχου. Αρμόδιες πηγές εξηγούν ότι τα ψηφιακά αντίγραφα δημοσίων εγγράφων στο Gov.gr Wallet αποτελούν αναβάθμιση σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με το κράτος και τον ιδιωτικό τομέα.

Τα έγγραφα αυτά, π.χ. το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας, είναι πλέον επαληθεύσιμα και μπορεί – πάντα με την άδεια και τη συγκατάθεση του πολίτη – να γίνει έλεγχος γνησιότητας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε συναλλαγές σε τομείς όπως στις τράπεζες ή στην κινητή τηλεφωνία. Είναι κρίσιμο δε πως η απλή επίδειξη ενός εγγράφου στο wallet δεν αρκεί. Απαιτείται επιπλέον σε όλες τις περιπτώσεις το σκανάρισμα του QR ώστε να επιβεβαιωθεί ότι το έγγραφο είναι έγκυρο.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Δίπλωμα και ταυτότητα: πώς ανεβάζω τα έγγραφα

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη συνεργάστηκαν για να χρησιμοποιούν την ψηφιακή ταυτότητα ή το ψηφιακό δίπλωμα στις συναλλαγές οι πολίτες. Η φωτογραφία που θα εμφανίζεται, αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας. Και στόχος είναι τόσο η μείωση της διαφθοράς, ενώ σε περιπτώσεις απώλειας και η ακύρωση είναι απλή, είτε αυτοπροσώπως σε ένα Αστυνομικό Τμήμα είτε μέσω του gov.gr.

Σύμφωνα με τις οδηγίες, αφού ταυτοποιηθεί ο πολίτης στην εφαρμογή μέσω των κωδικών TaxisNet ή των κωδικών web banking και επιβεβαιώσει τον αριθμό κινητού τηλεφώνου με το σχετικό OTP SMS, μπορεί να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει τα σχετικά έγγραφα: πατώντας σε κάθε έγγραφο, εισάγετε αμέσως μετά τον σχετικό κωδικό επιβεβαίωσης τον οποίο θα λάβετε μέσω OTP SMS.

Σε περίπτωση που ο πολίτης ανακαλέσει το ψηφιακό έγγραφο (δηλαδή το διαγράψει) μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία δημιουργίας του ψηφιακού εγγράφου και πάλι. Σε συσκευές iOS, αποθηκεύονται τα έγγραφα και στο Wallet της συσκευής / λειτουργικού συστήματος.