«Γιατί συμβαίνει γενικά στον Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, να επιλέγονται σε καθημερινή σχεδόν βάση διαφορετικά θέματα της επικαιρότητας για πρώτα θέματα ενώ εμείς, οι αναγνώστες και οι τηλεθεατές, κρίνουμε ότι ένα είναι κάθε μέρα το πιο σημαντικό ζήτημα της ειδησεογραφίας;», αναρωτιέται στην επιστολή που έστειλε στη στήλη ο Φ.Π.

Σε κάθε μέσο ενημέρωσης υπάρχει ένα επιτελείο, τα μέλη του οποίου είναι επιφορτισμένα με την ιεράρχηση της ειδησεογραφίας. Εκείνοι θα επιλέξουν το πρώτο θέμα με βάση μια σειρά παραμέτρων. Θα εξετάσουν τη σημασία του για τη ζωή των πολιτών, θα το συσχετίσουν με την εκδοτική κουλτούρα του Μέσου καθώς και με τις προτιμήσεις του αναγνωστικού ή του τηλεοπτικού κοινού που γνωρίζουν ότι διαλέγει τη συγκεκριμένη εφημερίδα ή κανάλι για την ενημέρωσή του, κι έπειτα θα αποφασίσουν.

Ο αγαπητός Φ.Π. ίσως έχει παρατηρήσει πως δεν συμφωνούν πάντα όλοι οι καταναλωτές πληροφορίας στην αξιολόγηση της σπουδαιότητας των γεγονότων. Δεν είναι κάθε φορά το ίδιο θέμα το νούμερο ένα για όλους τους αναγνώστες ή τους τηλεθεατές.

Παράλληλα, ίσως έχει προσέξει ότι συχνά οι εφημερίδες είναι εκείνες που θέτουν την ατζέντα της ημέρας, μια και μεγάλο μέρος της θεματολογίας των ενημερωτικών εκπομπών της τηλεόρασης βασίζεται σε ειδήσεις που έχουν εκείνες αναδείξει πρώτες μέσα από τα φύλλα τους.

Με δυο λόγια: ο κόσμος της ενημέρωσης δεν είναι άσπρος ή μαύρος, μπορεί κανείς να τον δει μέσα από πολλά και διαφορετικά πρίσματα – όπως άλλωστε και τον πραγματικό κόσμο. Αυτές τις οπτικές γωνίες αναδεικνύει η ποικιλία των πρωτοσέλιδων και των πρώτων ειδήσεων των κεντρικών δελτίων.