Τα αδήλωτα επικίνδυνα φορτία που κρύβουν τα containers και οι μπαταρίες λιθίου αποτελούν σύμφωνα με τους ασφαλιστές τις νέες πηγές μεγάλων πυρκαγιών στα πλοία που εκτός του ότι βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτικών πολλές φορές έχουν σαν αποτέλεσμα την ολική απώλεια του πλοίου. Είναι πολύ γνωστές δύο περιπτώσεις πλοίων που χάθηκαν λόγω πυρκαγιάς. Πρόκειται για το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «X-Press Pearl» που βυθίστηκε τον Μάιο του 2021 έξω από τη Σρι Λάνκα ύστερα από πυρκαγιά που ξέσπασε σε κάποιο container, για να ακολουθήσει η πιο γνωστή περίπτωση του πλοίου μεταφοράς οχημάτων «Felicity Ace» που πήρε φωτιά τον Φεβρουάριο του 2022 στον Ατλαντικό ενώ μετέφερε 4.000 καινούργια αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και πολλά πολυτελή και ηλεκτρικά.Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν αναφερθεί πάνω από 70 πυρκαγιές μόνο σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτές οι πυρκαγιές ξεκινούν συχνά σε ένα κοντέινερ και στη συνέχεια εξαπλώνονται. Σύμφωνα με τους ασφαλιστές είναι κυρίως αποτέλεσμα εσφαλμένης ή και μη δήλωσης του επικίνδυνου φορτίου που μπορεί να φέρει το container, όπως χημικά και μπαταρίες. Υπολογίζεται ότι περίπου το 10% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που φορτώνονται στα πλοία δηλώνεται ότι περιέχουν επικίνδυνο φορτίο. Ωστόσο, υπολογίζεται ότι περίπου ένα άλλο 5% των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται αποτελείται από μη δηλωμένα επικίνδυνα εμπορεύματα, είτε λόγω διοικητικού λάθους είτε λόγω εσφαλμένης δήλωσης. Αυτό το ποσοστό ισοδυναμεί με 1.000 teu ή και περισσότερο αδήλωτο επικίνδυνο φορτίο σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 24.000 teu.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ