Μάλερ: Τέταρτη Συμφωνία. Francois-Xavier Roth, Sabine Devieilhe, Les Siecles. Harmonia Mundi
Ο γάλλος αρχιμουσικός Francois-Xavier Roth έχει εξελιχθεί σε ένα φαινόμενο με κύρια κέντρα το Παρίσι και την Κολωνία, όπου έχει και την ευθύνη δύο ορχηστρών: στη γαλλική πρωτεύουσα του λίαν ιδιόμορφου και ενδιαφέροντος σχήματος οργάνων εποχής Les Siècles, που ο ίδιος δημιούργησε, ενώ στην πόλη του Ρήνου της σπουδαίας ιστορικής Ορχήστρας Gürzenich, στο πόντιουμ της οποίας μεταξύ άλλων μεγάλων συνθετών είχε ανέβει και ο ίδιος ο Μάλερ για να διευθύνει πρώτες έργων του. Πρόσφατα ο Roth έχει ξεκινήσει νέο κύκλο ηχογραφήσεων του συνόλου του έργου του συνθέτη που μέχρι σήμερα έχει περιλάβει την Πρώτη, την Τρίτη και την Πέμπτη Συμφωνία, ενώ μόλις προστέθηκε και η Τέταρτη. Η κύρια ιδιαιτερότητα αυτού του νέου κύκλου που βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι ότι πρώτον ηχογραφείται με δύο ορχήστρες και, κυρίως, ότι η μία είναι με όργανα εποχής (έως τώρα η Πρώτη και η Τέταρτη Συμφωνία) και η άλλη με «συμβατικά» όργανα (έως τώρα οι άλλες δύο). Η Πρώτη Συμφωνία έχει ηχογραφηθεί στη σπάνια εκδοχή του Αμβούργου και της Βαϊμάρης (1893-1894), κάτι που επιτρέπει και μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση στις πρώιμες ανησυχίες του Μάλερ για τις κατευθύνσεις του έργου του, ανάλογες με εκείνες του Μπρούκνερ, που όμως, σε αντίθεση με εκείνον, ξεπεράστηκαν πολύ νωρίς.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ