Το «Σαν Τζιάκομο» στην Κέρκυρα είναι το πρώτο λυρικό θέατρο της Ελλάδας τα θεμέλια του οποίου έπεσαν το 1733. Είχε αποκτήσει τόση επιρροή, που πριν παιχτούν τα μεγάλα έργα στην Ιταλία χρειαζόταν το δυνατό χειροκρότημα από το νησί των Φαιάκων. Τόση η δύναμη του φιλότεχνου κοινού που, για παράδειγμα, άλλαξαν το όνομα της σπουδαίας όπερας Βέρντι «Ναμπούκο» μετά από μια παράσταση που δόθηκε στην Κέρκυρα τον Σεπτέμβριο του 1844 – το αρχικό όνομα ήταν «Ναβουχοδονόσορας». Αλλά και η «Λουτσία ντι Λάμερμουρ» του Ντονιτσέτι. Δεν είναι oι μοναδικές ιστορίες που συνθέτουν το πολιτιστικό παρελθόν της Κέρκυρας και το οποίο αποτυπώνει τη διεθνή του ισχύ, εκείνη την περίοδο που στην υπόλοιπη Ελλάδα «όλα τα σκίαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά». Ούτε οι μόνες τις οποίες αφηγήθηκε ο Διονύσης Γραμμένος αναφερόμενος για τον τόπο καταγωγής του την Κέρκυρα, χθες στην παρουσίαση του προγράμματος του πρώτου Διεθνούς Φεστιβάλ Κέρκυρας, μαζί με τη δήμαρχο Μερόπη Υδραίου και τον υφυπουργό Πολιτισμού Νικόλα Γιατρωμανωλάκη. Η αυλαία σηκώθηκε χθες το βράδυ με τη συναυλία των Athens Classical Players. Τα μόνιμα μέλη στα έγχορδα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, συνάντησαν τον ανερχόμενο αστέρα – σολίστ βιολιού Γιώργο Μπάνο, σε μια μουσική βραδιά, ανοιχτή στο κοινό, στην Πλακάδα του Αγίου Σπυρίδωνα. Αυτό το υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα θα φιλοξενήσει επίσης δράσεις – ελεύθερες όλες για το κοινό – από το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον χορό, τα εικαστικά και θα διαρκέσει όλο τον χρόνο. Αυτός ήταν και ένας βασικός λόγος, όπως εξήγησε ο υφυπουργός, που έβαλε στο Φεστιβάλ κάτω από την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ