Πώς κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός – και μάλιστα γυναικών – την ιστορία και την εξέλιξη του φεμινισμού; Ποιες ευαισθησίες κατάφερε να αποτυπώσει και πόσο διαφορετική γλώσσα χρησιμοποίησε; Σε ερωτήματα όπως αυτά μπορεί να δώσει η έκθεση «Our Selves: Photographs by Women Artists» που τρέχει στο Museum of Modern Art της Νέας Υόρκης έως τον Οκτώβριο. Ουσιαστικά μέσα από 90 φωτογραφικά στιγμιότυπα διαφορετικών τεχνοτροπιών – κολάζ, αναπαραγωγές, μεικτή τεχνική – οι επισκέπτες καλούνται να ανακαλύψουν λεπτομέρειες, ονόματα και τόπους τα τελευταία 100 χρόνια. Το σύνολο των έργων προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου και τη δωρεά φωτογραφιών της Helen Kornblum μόλις πέρυσι. Βασικός άξονας στην οργάνωση του «αφηγήματος» είναι ότι οι ιστορίες της φωτογραφίας ως τέχνης και του φεμινισμού ως κινήματος αλληλοκαλύπτονται και εφάπτονται: η τεχνολογία της εποχής κατέγραψε τις κοινωνικές ανάγκες, ενώ οι αγώνες των γυναικών ενέπνευσαν στη συγκεκριμένη περίπτωση πολλές «συνοδοιπόρους» τους. Για την οργάνωση της έκθεσης συνεργάζονται η επιμελήτρια Roxana Marcoci (David Dechman Senior Curator of Photography), η Dana Ostrander και η Caitlin Ryan (Curatorial Assistant, Department of Photography, MoMA).

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ