Στα φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label – PL) στρέφονται όλο και περισσότερο οι καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα από τα σουπερμάρκετ. Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στο ράφι, απόρροια της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και σκληραίνουν τους όρους του παιχνιδιού για τα επώνυμα καταναλωτικά είδη. Την παραπάνω τάση επιβεβαιώνει ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, σύμφωνα με την οποία το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σουπερμάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας. Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (86,4%, από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή.

Νέοι Αγρότες

Πρόσθετοι πόροι για ενισχύσεις  

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα για τη στήριξη των Νέων Αγροτών, προϋπολογισμού 525 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σίμος Κεδίκογλου, σε χαιρετισμό που απηύθυνε στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών στην Αιδηψό υπογράμμισε ότι στο εν λόγω πρόγραμμα έχει ήδη δοθεί το 70% του ποσού της ενίσχυσης, ως προκαταβολή, στους δικαιούχους νέους αγρότες στις περισσότερες περιφέρειες της χώρας, ανάλογα με την ετοιμότητα που είχαν στην έκδοση των αποτελεσμάτων, και υπενθύμισε ότι κατά τις προηγούμενες προσκλήσεις του προγράμματος (2016-2018) το συνολικό ποσό δεν υπερέβη τα 300 εκατ. ευρώ. Είπε επίσης ότι η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη γεωργία και η ενίσχυση των συνεργατικών σχημάτων (ομάδες – οργανώσεις – συνεταιρισμοί) πρέπει να αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής γεωργίας του αύριο.