Τα στοιχεία συντείνουν σε μια εξαιρετική τουριστική περίοδο. Μάλιστα τον Ιούλιο σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις, προσεγγίστηκαν οι αποδόσεις του 2019 – τότε μάλιστα δεν είχαμε την πανδημία και τον πόλεμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, τα ταξιδιωτικά έσοδα ήταν 3,723 δισ. ευρώ και ανήλθαν σε επίπεδα αντίστοιχα της χρονιάς – ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού. Kαι από αυτό προκύπτει πως η τουριστική βιομηχανία εξελίσσεται στον πιο δυναμικό ίσως πόλο της ελληνικής οικονομίας και μάλιστα με περαιτέρω δυνατότητες.
Το παράδειγμα επίσης δείχνει πως αν υπάρξει σχεδιασμός έγκαιρα, προσέλκυση νέου και δυναμικού κοινού, επενδύσεις σε ξενοδοχεία και υποδομές που θα συμβαδίζουν με το φυσικό κάλλος της χώρας, αλλά και μια πολυεπίπεδη παροχή υπηρεσιών, η πίτα μεγεθύνεται και συμβάλει στο ΑΕΠ της χώρας και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο.
Βέβαια, ο τουρισμός είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Εχουμε φύγει πολύ μακριά από πρόχειρα μοντέλα άλλων δεκαετιών και επίσης οι θεματικές των επισκεπτών έχουν αλλάξει ή έχουν προστεθεί (συνεδριακός τουρισμός, ιαματικός, φυσιολατρικός, κ.τ.λ.). Εχουν αλλάξει επίσης οι απαιτήσεις τους. Ο κόσμος ταξιδεύει και αλληλοεπιδρά και έχει εικόνα του παρεχόμενου κάθε φορά προϊόντος. Ο ανταγωνισμός επίσης έχει ανέβει.
Ολα αυτά θα πρέπει να μας κάνουν πιο αυστηρούς και δημιουργικούς στον τουρισμό, αλλά και με τη συμβολή της πολιτείας να αναβαθμίσουμε συνολικά τις υπηρεσίες μας. Η διεύρυνση της σεζόν, η αναβάθμιση του τι παρέχουμε, η έγκαιρη και προωθημένη καμπάνια, οι ταχύτατες συμφωνίες με χώρες, η προσέλκυση νέων αγορών είναι μερικές μόνο από τις νέες προϋποθέσεις.