Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί φέρνει στο προσκήνιο το International Seafarers Welfare and Assistance Network (ISWAN), με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας. Σε ό,τι αφορά την πνευματική υγεία των ναυτικών τα δεδομένα από τη γραμμή υποστήριξης SeafarerHelp, η πανδημία και η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων έχουν επηρεάσει σημαντικά την ψυχική υγεία των ναυτικών. Από όσους επικοινώνησαν με τη SeafarerHelp κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, το 39% ανέφεραν ως ύψιστη πρόκληση τον εγκλωβισμό τους στα πλοία, ενώ το 14% δήλωσαν ότι υποφέρουν από κόπωση. Μέχρι στιγμής το 2022, το 15% των ναυτικών ανέφεραν εμπειρίες κακομεταχείρισης, bullying, παρενόχλησης ή διακρίσεων.
Ο μοναχικός δρόμος των gas carriers
Τα gas carriers αποτέλεσαν την εξαίρεση στην πορεία των νέων παραγγελιών από τις αρχές του έτους έως τον Σεπτέμβριο, για τους τέσσερις βασικότερους τύπους πλοίων, καταγράφοντας άνοδο 5%. Το πρώτο εννεάμηνο του 2022 οι νέες παραγγελίες για bulk carriers, tankers και containerships παρουσιάστηκε πτωτική. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαμορφώθηκαν στις 147 και ήταν μειωμένες κατά 48% σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι παραγγελίες για tankers ήταν μειωμένες κατά 67%, ενώ για τα containerships η μείωση έφτασε το 37%, καθώς από τα 506 πλοία που παραγγέλθηκαν πέρυσι, φέτος μόλις 319 παραγγελίες έλαβαν χώρα μεταξύ Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.
Ο πρώτος πράσινος διάδρομος στην Ευρώπη
Σε συμφωνία για τη δημιουργία του πρώτου πράσινου διαδρόμου για μεταφορά υδρογόνου μεταξύ της νότιας και της βόρειας Ευρώπης, ήρθαν ο Cepsa, ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ισπανίας και το λιμάνι του Ρότερνταμ. Οπως τονίζεται, στόχος είναι η διασφάλιση μιας πράσινης αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου μεταξύ δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Αλτζεσίρας. Η συνεργασία αποτελεί μέρος της φιλοδοξίας του Ρότερνταμ να προμηθεύσει τη βορειοδυτική Ευρώπη με 4,6 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου έως το 2030. Ο όμιλος Cepsa θα εξάγει υδρογόνο που παράγεται στο ενεργειακό πάρκο San Roque και ο διάδρομος αυτός αναμένεται να είναι λειτουργικός έως το 2027.