Τη δημιουργία στη Φυλή του πλέον σύγχρονου και μεγαλύτερου Κέντρου Μεταφορών και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη δρομολογεί το ΤΑΙΠΕΔ, με σκοπό να μεταφερθούν σε αυτό – από το 2025 και μετά – περισσότερες από 500 μεταφορικές εταιρείες που σήμερα δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή του Βοτανικού.
Τη σχετική σύμβαση υπέγραψαν χθες ο δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Τα οφέλη στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στην αποσυμφόρηση της περιοχής του Βοτανικού και της κυκλοφορίας στον Κηφισό, από τη δημιουργία του Κέντρου Μεταφορών και Logistics σε έκταση 670 στρεμμάτων στη Φυλή, παρουσίασαν ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Οπως τονίστηκε από τους ομιλητές, δημιουργείται μια σημαντική υποδομή που θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς το νέο Κέντρο στη Φυλή θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηροδρόμου, με το Ικόνιο και το Θριάσιο.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιοποιήσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη διαμόρφωση του χώρου, που θα υποδεχθεί πάνω από 500 μεταφορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σήμερα στον Βοτανικό, ενώ θα κατασκευαστούν όλες οι απαραίτητες συνδέσεις με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες.
Ο διαγωνισμός. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, το 2024 θα γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου, με στόχο στο τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση των εταιρειών.
Ο Αδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ που θα υλοποιηθεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και το οποίο, με τη μόχλευση των ιδιωτικών επενδύσεων, θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Σημαντικά θα είναι τα οφέλη για την απασχόληση (περίπου 2.500 εργαζόμενοι στην κατασκευή και άλλοι τόσοι στη λειτουργία του Κέντρου), τα έσοδα του Δήμου Φυλής, αλλά και για την τόνωση της επαγγελματικής δραστηριότητας ευρύτερα στη Δυτική Αττική. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, τεράστια θα είναι η συμβολή του έργου στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στον Κηφισό και στο κέντρο της Αθήνας, όπου σήμερα διακινούν εμπορεύματα περίπου 4.000 φορτηγά. Παράλληλα, θα ανοίξει ο δρόμος για την αστική ανάπλαση της περιοχής του Βοτανικού, όπου συγκεντρώνεται τώρα το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης δραστηριότητας.