«Προτιμώ να μη συγκρίνω έργα όταν πρόκειται για αριστουργήματα. Ο Μπρουχ έγραψε το κοντσέρτο για έναν άλλο βιολιστή, αλλά ο Γιόαχιμ το πήρε και το αναθεώρησε πλήρως, όπως συνήθιζε, έτσι ώστε να γίνει “δικό του” κομμάτι. Από το χειρόγραφο της αρχικής εκδοχής μπορούμε να δούμε τι φανταστική δουλειά έκανε. Οσο σπουδαίος συνθέτης και αν ήταν ο Μπρουχ, δεν είχε την τεχνική κατανόηση του βιολιού που είχε ο Γιόαχιμ. Ο Μπρουχ ανησυχούσε ότι αν έβλεπαν την αλληλογραφία του με τον Γιόαχιμ θα πίστευαν ότι ο Γιόαχιμ είχε γράψει το κοντσέρτο. Είναι ένα από τα ομορφότερα κοντσέρτα, ένα πραγματικό αριστούργημα». Είναι η απάντηση του βιολονίστα Ντάνιελ Χόουπ στο ερώτημα αν συμφωνεί με τον βιολονίστα του Γιόζεφ Γιόαχιμ, ο οποίος είχε χαρακτηρίσει το πρώτο κοντσέρτο για βιολί του Μαξ Μπρουχ (1840-1920) ως «το πιο πλούσιο και σαγηνευτικό» του 19ου αιώνα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ