H αποδυνάμωση της καταναλωτικής ζήτησης, η υπερπροσφορά, η ενεργειακή κρίση και ο υψηλός πληθωρισμός θα επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα το 2023 σύμφωνα με μελέτη της ING. Ηδη η μείωση της ζήτησης οδήγησε τους ναύλους των containerships στις σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές Ανατολής – Δύσης σε πτωτική ρότα, αναφέρει η μελέτη. Η τρέχουσα πτωτική τάση της αγοράς αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023 καθώς τα σενάρια της ύφεσης είναι ισχυρά και σύμφωνα με αυτά το παγκόσμιο εμπόριο δεν θα αυξηθεί περισσότερο από 2% του χρόνου. H μελέτη διαπιστώνει ακόμη ότι την επόμενη χρονιά δεν θα υπάρξουν προβλήματα στη διακίνηση λόγω βελτίωσης της παραγωγικότητας του κλάδου αλλά και προσθήκης νεότευκτων πλοίων από το 2023. Οπως εκτιμά η μελέτη, ο υπό παραγγελία στόλος αποτελεί το 28% του εν λειτουργία και σχεδόν το μισό αυτού θα παραδοθεί εντός του επόμενου έτους. Μια τέτοια εξέλιξη προφανώς θα επιταχύνει την πτωτική τάση στους ναύλους στη spot αγορά, υπογραμμίζει η ING.

Η μελέτη της τράπεζας σημειώνει επίσης ότι ακραία καιρικά φαινόμενα, που είναι όλο και πιο συχνά, αποτελούν απειλή για τις μεταφορές και επηρεάζουν σοβαρά τις αλυσίδες εφοδιασμού και το παγκόσμιο εμπόριο. Φέρνει σαν παράδειγμα την πτώση της στάθμης των νερών στα ποτάμια της Γερμανίας και στον Μισισιπή στις ΗΠΑ που δημιούργησε προβλήματα στην ενδοποτάμια μεταφορά αγαθών. Στις ΗΠΑ, πτώση της στάθμης του νερού στον ποταμό Μισισιπή φέρεται ότι μπλόκαρε περισσότερα από 100 πλοία.