Ενα γήπεδο μπάσκετ, από αυτά που διαθέτουν τα σωφρονιστικά ιδρύματα, αποτελεί τον σκηνικό χώρο όπου διαδραματίζεται το έργο του Σέρχιο Μπλάνκο «Μια άλλη Θήβα» («Tebas Land»), στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Μέσα εκεί ο νεαρός πατροκτόνος εκτός από το να αθλείται και να προπονείται ρίχνοντας καλάθια για να περνά ο χρόνος του, θα συναντήσει και τον θεατρικό συγγραφέα που ενδιαφέρεται να γράψει ένα έργο για αυτό ακριβώς το θέμα: Την πατροκτονία. Ως άλλος Οιδίπους, με συνείδηση όμως της πράξης του, θα κληθεί να δώσει απαντήσεις τόσο στον συνομιλητή του όσο και στον ίδιο του τον εαυτό. Πλάι στην πατροκτονία ένα ακόμα δύσκολο θέμα, αυτό της πατριαρχίας και της ενδοοικογενειακής βίας, θα έρθει στην επιφάνεια.
Σύγχρονο έργο για δύο άνδρες ηθοποιούς με τρεις όμως ρόλους, το «Μια άλλη Θήβα» πιάνει το νήμα του «Οιδίποδα Τυράννου» του Σοφοκλή, χωρίς φυσικά να ανταγωνίζεται την αρχαία τραγωδία. Κι έχει ενδιαφέρον να δει κανείς τόσο τη διαχρονική αξία των μεγάλων θεμάτων, όπως η σχέση πατέρα – γιου και μαζί την αγωνία για τη δημιουργία στη σχέση συγγραφέα – έργου. Μπολιασμένο με έξυπνα στοιχεία, όπως το γεγονός ότι ο ίδιος ηθοποιός που ερμηνεύει τον πατροκτόνο καλείται να παίξει και τον ηθοποιό που θα τον υποδυθεί στο σανίδι, το έργο του 51χρονου γαλλο-ουρουγουανού συγγραφέα καταφέρνει να αγγίξει και να θίξει μια βεντάλια προβληματισμών.
Στον διπλό ρόλο-πρόκληση ανταπεξέρχεται με ιδιαίτερη μαεστρία ο Δημήτρης Καπουράνης απέναντι στον Θάνο Λέκκα που δίνει υπόσταση στον συγγραφέα: Αυτό το ιδιαίτερο «παιχνίδι» ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία ενορχήστρωσε σκηνοθετικά ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος διατηρώντας ζωντανό το ενδιαφέρον ως το τέλος. Κι αν το ίδιο το έργο δεν διαθέτει μεγάλες ανατροπές στην εξέλιξή του, πετυχαίνει με μικρά βήματα να αναδείξει τις πολλές και διαφορετικές πτυχές των πράξεών μας. Αναμειγνύει όρους ψυχολογίας και ταυτότητας, θέματα τέχνης, λογοτεχνίας και μυθολογίας, κι όλα αυτά με στόχο την επικοινωνία και την κατανόηση των άδυτων της ψυχής. Το εύρημα του μπάσκετ, η προσπάθεια να βάλει ο νεαρός πατροκτόνος καλάθια ή και τρίποντα δεν απέχει και πολύ από την ανάγκη του ανθρώπου να πετύχει τους στόχους του. Με πρώτο και κυρίαρχο την κατανόηση του ίδιου του του εαυτού.