Τον Μάρτιο του ’20, αμέσως μετά την τελευταία, προ COVID, απονομή των Θεατρικών Βραβείων Χορν και λίγες μόλις ημέρες πριν από το πρώτο καθολικό lockdown, ο Θανάσης Αλευράς (βραβείο Χορν 2008) είχε μοιραστεί την ιδέα ενός one-man show. Η σκέψη είχε έρθει ως αποτέλεσμα μιας προσωπικής ανάγκης έκφρασης, μιας διάθεσης να αναμετρηθεί με αυτό ακριβώς που αγαπάει να κάνει. Οχι ότι δεν είχε τις αμφιβολίες και τους φόβους του, κι ας βρισκόταν ένα βήμα προτού πραγματοποιήσει το σχέδιο που ονειρευόταν: ως γνήσιος καλλιτέχνης που είναι μοιραζόταν τις ανησυχίες και τα ερωτήματά του. Ηταν όμως σαφές ότι η αυτή η ανάγκη ήταν ισχυρότερη, γιατί πολύ απλά ήταν βαθιά και ειλικρινής.

Γι’ αυτό και τώρα που ανακοίνωσε το «40+ βγαίνω», αυτή την πρώτη του προσωπική μουσικοθεατρική παράσταση (από 28 Νοεμβρίου στο Vox της Ιεράς οδού, για 10 βραδιές), όλα μοιάζει να μπαίνουν στη θέση τους. Κι ας έγινε από 40, 43 χρόνων…

Ηθοποιός με πολλαπλές ιδιότητες και ικανότητες, που ξεπερνούν την υποκριτική και αγγίζουν την καθολική προσωπικότητα ενός αρτίστα, ο Αλευράς ανεβαίνει μεν στη σκηνή, αλλά αυτή φορά η σκηνή έχει άλλες απαιτήσεις και, κυρίως, ζητά μια άλλου είδους έκθεση: γιατί τώρα δεν καλείται ο καλλιτέχνης να «ντυθεί» και να εκφραστεί μέσα από έναν ρόλο, αλλά να γίνει ο ίδιος ο ρόλος. Και όσα θα λέει κάθε βράδυ στο Vox -σε κείμενα των Ελένης Γκασούκα, Φοίβου Δεληβοριά, Γιώργου Παυριανού και δικά του – θα τον αφορούν. Η σκηνοθεσία είναι του Φωκά Ευαγγελινού και η μουσική επιμέλεια του Αντώνη Σκόκου.

Ο Θανάσης Αλευράς ανήκει στο είδος του αρτίστα που εμπεριέχει το γέλιο και το κλάμα του παλιάτσου, τον ενθουσιασμό και την απογοήτευση του θεατρίνου, την πίκρα και την ελπίδα του ηθοποιού στα μπουλούκια, όλων εκείνων που ζητούσαν όλα ή τίποτα…

Γι’ αυτό και η περίπτωση του ταλαντούχου κυρίου Αλευρά είναι ιδιαίτερη – σαν να παίρνει τη σκυτάλη από τον πρωτοπόρο έλληνα showman Γιώργο Μαρίνο και όσους μεσολάβησαν έκτοτε: παίζει, σχολιάζει, σατιρίζει, συνομιλεί με το κοινό, κλαίει, γελάει, χορεύει, τραγουδά, μεταμορφώνεται αλλά, πάνω απ’ όλα, αποκαλύπτεται.