Ο συντονισμός ενεργειών για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας σχετικά με τις ευθύνες των ναυτικών πρακτόρων εξετάστηκε σε συνάντηση αντιπροσωπείας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) και της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΕΝ) . Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της International Maritime Union in Greece Αντώνης Βενιέρης, η νομική επιτροπή επεξεργάζεται την αναμόρφωση του Τελωνειακού Κώδικα και οι νομικοί σύμβουλοι της ΔΝΕ και του ΝΕΕ ανέπτυξαν τις προτεινόμενες εισηγήσεις ώστε η υιοθέτησή τους από την πολιτεία να αποκαταστήσει τη δίκαιη απόδοση αστικών και ποινικών ευθυνών. Το ΝΕΕ έχει επανειλημμένα ασχοληθεί με το θέμα και ως επίσημος σύμβουλος της πολιτείας και θα συνδράμει τη ΔΝΕ στην προσπάθειά της για την εναρμόνιση του Τελωνειακού Κώδικα με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Παραμένουν ψηλά οι ναύλοι στα containerships
Παρά τη σημαντική πτώση το τελευταίο διάστημα, οι ναύλοι των containerships παραμένουν υπερδιπλάσιοι του μέσου όρου των ναύλων του 2019, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas Αριστείδης Πίττας. Μια από τις σημαντικές προκλήσεις είναι η απορρόφηση των υπό παραγγελία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πρόσθεσε ο Αριστείδης Πίττας, καθώς αντιστοιχούν στο 29% του υφιστάμενου στόλου. «Τα πλοία αυτά θα παραδίδονται από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, όμως είναι κυρίως μεγαλύτερου μεγέθους και όχι feeders, στα οποία επικεντρωνόμαστε εμείς» υπογράμμισε. Η Euroseas, εισηγμένη στον Nasdaq, ανακοίνωσε έσοδα ύψους 47,7 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2022 έναντι 24 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα και κέρδη ύψους 25,2 εκατ. δολ. έναντι 8,4 εκατ. δολ. πέρυσι.
Παραλαβή νέου πλοίου
Η εισηγμένη στο NYSE Diana Shipping Inc., συμφερόντων της οικογένειας Παληού, ανακοίνωσε την παραλαβή ενός ακόμη πλοίου, του έκτου από τα εννέα Ultramax bulk carriers που είχε συμφωνήσει να αγοράσει τον προηγούμενο Αύγουστο. Η εταιρεία ενέταξε στον στόλο της το «DSI Aquila» (πρώην «STH New York»), κατασκευής του 2015, χωρητικότητας 60.309 dwt. Συμπεριλαμβανομένης της νέας παραλαβής, ο στόλος της Diana Shipping Inc. αποτελείται από 40 bulk carriers (συμπεριλαμβανομένων 4 Newcastlemaxes, 11 Capesizes, 5 Post-Panamaxes, 6 Kamsarmaxes, 8 Panamaxes & 6 Ultramaxes), συνολικής χωρητικότητας περίπου 4,7 εκατομμυρίων dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 10,16 έτη. Μέσα στο τρέχον τρίμηνο αναμένεται να παραλάβει τρία ακόμη Ultramaxes.