Φαίνεται πως ο σαιξπηρικός «Οθέλλος» είναι «καταδικασμένος» να πυροδοτεί τα πάθη εντός της καλλιτεχνικής κοινότητας, ειδικά στους χαλεπούς καιρούς όπου τα όρια της πολιτικής ορθότητας έχουν ξεθωριάσει. Το τελευταίο κρούσμα εντοπίζεται στο Βασιλικό Μπαλέτο της Κοπεγχάγης, ο διευθυντής του οποίου, Νικολάι Χούμπε, «πάγωσε» την 60ετή συνεργασία του οργανισμού με τον 83χρονο αμερικανό χορογράφο Τζον Νουμάγερ εξαιτίας καταγγελιών από χορευτές περί «ρατσιστικών στερεοτύπων» στο ανέβασμα. Οπου «ρατσιστικών» ο αναγνώστης θα πρέπει να φανταστεί μία επίμαχη σκηνή: μια σεκάνς όπου η Δυσδαιμόνα ονειρεύεται τον – μαύρο – Οθέλλο να χορεύει μαζί με αφρικανούς κυνηγούς. Ο Νουμάγερ φανταζόταν εκεί τον πρωταγωνιστή και τους χορευτές να μιμούνται φωνές μαϊμούδων την ώρα που μετακινούνται στη σκηνή, γεγονός που, όπως αποκαλύπτεται, οδήγησε στην εναντίωση των καλλιτεχνών ήδη από την περασμένη άνοιξη. Για να προλάβει τα χειρότερα, ο Χούμπε αποφάσισε να αφαιρέσει από το πρόγραμμα την παράσταση – η οποία είχε ανεβεί το 2013 στην Κρατική Οπερα – και στη θέση της να εντάξει το «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας», επίσης σε χορογραφία του Νουμάγερ.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ