H αβεβαιότητα είναι το συναίσθημα που κυριαρχεί αναφορικά με τον αντίκτυπο που θα έχει στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων η επιβολή του πλαφόν των $60 το βαρέλι στις πωλήσεις ρωσικού αργού, από την ΕΕ. Οι αναλυτές συμφωνούν ότι η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων παραμένει ασταθής και απρόβλεπτη. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, η Ρωσία προς το παρόν πουλάει το πετρέλαιό της πολύ χαμηλότερα από το πλαφόν των $60 το βαρέλι. Νωρίτερα την προηγούμενη εβδομάδα, το ρωσικό πετρέλαιο τύπου Urals πουλήθηκε κάτω από τα $50 το βαρέλι. Επομένως, αυτή τη στιγμή, η εφαρμογή ανώτατου ορίου τιμής $60 το βαρέλι μπορεί να μην έχει καμία επίδραση στα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο. Για πολλούς αναλυτές η ρεαλιστική προσέγγιση είναι το Κρεμλίνο να συνεργαστεί και να συνεχίσει τις πωλήσεις σε επίπεδα κάτω των $60. Σε αυτή την περίπτωση οι Ρώσοι θα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον διεθνή στόλο δεξαμενόπλοιων και τις θαλάσσιες υπηρεσίες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, για τη μεταφορά του πετρελαίου και συνεπώς δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις ναυλαγορές. Κάτι ανάλογο φαίνεται να προκρίνει και ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson που σημειώνει ότι το πλαφόν έχει σχεδιαστεί για να παρέχει πρόσθετη διαπραγματευτική ισχύ σε αγοραστές από τρίτες χώρες και να μην προκαλεί διακοπές στη ροή του αργού. Ως εκ τούτου, οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες, καθώς θα ξεκαθαριστεί η στάση της Ρωσίας, η διάθεση τρίτων χωρών να αποκτήσουν ρωσικό πετρέλαιο σε υψηλότερη τιμή και, τέλος, ποια ακριβώς θα είναι η στάση ναυτιλιακών εταιρειών, αν δηλαδή θα δρομολογήσουν τα πλοία τους για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου με τιμή πώλησης υψηλότερη ή χαμηλότερη του πλαφόν.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ