Αν εστιάσουμε το βλέμμα μας στο κέντρο της πόλης, όπως κάθε εξασκημένος γιόγκι συνηθίζει και κάνει καθημερινά, για να εξισορροπεί τις αστάθειες της φυσιολογίας και της νόησής του, δεν θα αισθανθούμε το ανάλογο συναίσθημα ευεξίας. Γιατί ο ομφαλός της πόλης, δηλαδή το υπόγειο δίκτυο των μέσων συγκοινωνίας, νοσεί. Ας φέρουμε παραδείγματα. Παράδειγμα πρώτο, ο συρμός του ηλεκτρικού που μεσημέρι Σαββάτου εκτελεί δρομολόγιο Κηφισιά-Πειραιάς κινείται με ένα βαγόνι που η μία από τις τέσσερις πόρτες του είναι κλειστή. Η αρμόδια υπηρεσία για να ενημερώσει το επιβατικό κοινό κόλλησε και αυτοκόλλητο στο τζάμι της πόρτας: «Προσοχή. Η πόρτα δεν λειτουργεί λόγω βλάβης». Και η ζωή συνεχίζεται. Την ελάχιστη πιθανότητα να συμβεί κάποιο ατυχές γεγονός καλό είναι οι επιβαίνοντες να την έχουν διαγράψει από την καθημερινότητά τους και να συνεχίσουν το πρόγραμμα της ρουτίνας τους. Παράδειγμα δεύτερο, σαν επιδημική νόσος, εμφανίζεται πρωί Τρίτης στη γραμμή 2 του μετρό, Ανθούπολη-Ελληνικό, βαγόνι με δύο χαλασμένες πόρτες. Ασφάλεια των επιβατών είπατε; Ας το παραβλέψουμε αυτό. Αλλωστε τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας ήταν όραμα της νεωτερικότητας στο πλαίσιο της οποίας ο κοντρουκτιβισμός οπτικοποίησε με ριζοσπαστικά καλλιτεχνικά μέσα τις μετακινήσεις χαρούμενων εργατών. Από τη στιγμή που χαρούμενοι εργάτες δεν υπάρχουν, αλλά συνωστισμένα κατηφή πρόσωπα πήραν τη θέση τους, γιατί να υπάρχουν ασφαλή μέσα μαζικής μετακίνησής τους;

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ