«Κυρία, εεεε κυρία… φοράς ωραία τσενιά (=σκουλαρίκια)», μου είπε με χαμόγελο την πρώτη φορά που βρέθηκα σε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας και μελέτης στη δράση του Ν. Αιγαίου (Ρόδο), το 2011, ένας μαθητής Ρομά, ο Βασίλης. Αναντίρρητα, η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση κοινωνικών και ενδοσχολικών προβλημάτων που αναφύονται στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας και επιβαρύνουν μια ομάδα πολιτών κοινωνικά ευάλωτη, όπως είναι και οι Ρομά. Το Πρόγραμμα «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους» υλοποιείται ως Πράξη σε όλες τις περιφέρειες με 11 υποέργα. Είναι μια προσέγγιση με ολιστικό χαρακτήρα, η οποία αφορά, εκτός από τα μέλη της ομάδας των Ρομά, συνολικά το κοινωνικό σύνολο και περιβάλλον στο οποίο διαβιούν. Με την υλοποίηση της Πράξης, στην οποία επιστημονικά υπεύθυνος είναι ο κ. Χρήστος Παρθένης, αναπληρωτής καθηγητής Παιδαγωγικής στο ΕΚΠΑ, επιδιώκεται πρωτίστως η αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής ανισότητας και περιθωριοποίησης αυτής της κοινωνικής ομάδας μέσα από τη βελτίωση των συνθηκών ένταξης και συμμετοχής των παιδιών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ