Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου κατέστρεψε τα Χριστούγεννα. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, αλλοίωσε έναν από τους σπουδαιότερους πίνακες της Γέννησης στον κόσμο. Το γεγονός ότι «Η Γέννηση» του αναγεννησιακού ζωγράφου Πιέρο ντέλα Φραντσέσκα προβάλλεται και πάλι για την εορταστική περίοδο, έπειτα από μια τριετή αποκατάσταση που η λονδρέζικη γκαλερί επαίρεται ως προσεκτική και αποκαλυπτική, θα έπρεπε να αποτελεί χαρμόσυνη είδηση. Αλλά η χαρά του κριτικού τέχνης του «Guardian» έγινε στάχτη όταν τον είδε. «Τι στο όνομα του Θεού ενέπνευσε τους συντηρητές να ζωγραφίσουν δύο εντελώς νέα και ενοχλητικά πρόσωπα στους βοσκούς; Ή μια μεγάλη λευκή κηλίδα στον τοίχο του στάβλου;» αναρωτιέται ο Τζόναθαν Τζόουνς. Οπως σημειώνει, σχεδόν κάθε χρώμα έχει αλλοιωθεί, κάθε γραμμή έχει υπογραμμιστεί εκ νέου. Είναι σαν μια φανταχτερή ψηφιακή αναπαράσταση του πώς μπορεί να έμοιαζε ο πίνακας το 1475, όταν ήταν καινούργιος. Κοινώς έχει «ρετουσαριστεί».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ