Πολύ μεγάλα μπόνους έδωσαν στους εργαζομένους τους οι ναυτιλιακές εταιρείες Evergreen Marine και Yang Ming Marine Transport με έδρα την Ταϊβάν. Η Evergreen Marine, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, διένειμε μπόνους στο τέλος του έτους έως και 52 μηνιαίους μισθούς σε ορισμένους από τους υπαλλήλους της, υψηλότερους από τους 40 μήνες που πρόσφερε το 2021, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι ανταμείφθηκαν με μπόνους στο τέλος του έτους που κυμαίνονταν από 10 έως 45 μηνιαίους μισθούς, ενώ όσοι κατέγραψαν υψηλές εργασιακές επιδόσεις έλαβαν το ισοδύναμο των 52 μισθών. Η ανταγωνίστρια της Evergreen, Yang Ming Marine, αντάμειψε τους υπαλλήλους της με έως και 13 μηνιαίους μισθούς.

Με κυπριακή έδρα

η Frontline

Η Frontline του νορβηγού εφοπλιστή  John Fredriksen, από τις μεγαλύτερες στον κόσμο εταιρείες δεξαμενοπλοίων με 69 δεξαμενόπλοια, ολοκλήρωσε την προηγούμενη εβδομάδα τη διαδικασία μετάβασης της εταιρικής της έδρας από τις Βερμούδες στην Κύπρο. Η κίνηση αυτή είναι προϋπόθεση για να προχωρήσει η σχεδιαζόμενη συγχώνευση με την Euronav. Η Frontline θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Οσλο με τη νέα της επωνυμία (Frontline plc) από τις 3 Ιανουαρίου και 9 Ιανουαρίου αντίστοιχα, ανέφερε η εταιρεία. Στα πλεονεκτήματα της κίνησης αυτής η εταιρεία εντάσσει τη λειτουργία της υπό ένα φορολογικό καθεστώς εγκεκριμένο από την ΕΕ. Ο John Fredriksen έχει πάρει την κυπριακή υπηκοότητα από το 2006 με την εταιρεία χαρτοφυλακίου Seatankers Management που εδρεύει στη Λεμεσό.

Ανοδος του αριθμού των εγκαταλελειμμένων ναυτικών

Ανοδο καταγράφει ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων ναυτικών και πλοίων το 2022. Συνολικά 1.555 ναυτικοί και 113 πλοία εγκαταλείφθηκαν το 2022, ο μεγαλύτερος αριθμός κρουσμάτων από τότε που ξεκίνησε η καταγραφή αυτών των περιπτώσεων. Την περίοδο της πανδημίας σημειώθηκε μια αύξηση του αριθμού των εγκαταλελειμμένων ναυτικών, όμως η κατάσταση χειροτέρεψε το 2022. Σύμφωνα με την κοινή βάση δεδομένων που διατηρούν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας, καταγράφηκαν 713 περιστατικά εγκατάλειψης στη βάση δεδομένων από τότε που ιδρύθηκε το 2004 και αφορούσαν 9.971 ναυτικούς. Από αυτά τα περιστατικά, επιλύθηκαν 305 υποθέσεις, ενώ υπάρχουν ακόμη 207 ανεπίλυτες υποθέσεις στη βάση δεδομένων.