Οι γνώστες των κομματικών παρασκηνίων συμφωνούν πως τα ντεσιμπέλ για χάρη των νεανικών αφτιών θα ανέβουν κι άλλο. Με όρους προεκλογικής στρατηγικής, η επιλογή είναι εύλογη. Τα κόμματα εξουσίας – για να παραμείνουν τέτοια – οφείλουν να προσπαθούν να απευθυνθούν σε όσο το δυνατόν περισσότερες ομάδες ψηφοφόρων. Ακόμη κι όταν τα δημοσκοπικά κι εκλογικά δεδομένα δεν μοιάζουν ευνοϊκά γι’ αυτού του είδους τις προσεγγίσεις. Στις εθνικές του 2019 μόλις 8,4% των ψηφισάντων ήταν 17 με 24 ετών, αφού σχεδόν ένας στους τρεις αυτής της ηλικίας προτίμησε την αποχή. Σε πρόσφατη μέτρηση της Alco μόνο για νέους, 27% δήλωσε ότι θα απέχει το 2023 – και 55% ανέφερε ως αιτία το «διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα» -, ενώ το 82% εμφανίστηκε να πιστεύει ότι η νεολαία δεν επηρεάζει όσα αποφασίζονται. Για να το πούμε αλλιώς: οι νέοι δεν θεωρούν πως μπορούν να αλλάξουν τη ζωή τους με την ψήφο τους. Επομένως, για να τους κερδίσει κάποιο κόμμα δεν αρκεί να πλειοδοτήσει σε υποσχέσεις, ή να παρουσιάσει ένα έστω μικρό έργο. Μάλλον πρέπει πρώτα να τους πείσει για τα στοιχειώδη, όπως την ανάγκη να υπάρχει.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ