Τρίτη ταινία της «τριλογίας του Φόρε», του νησιού όπου ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν (1918-2007) γύρισε ορισμένες από τις καλύτερες ταινίες του (οι άλλες δύο είναι «Η ώρα του λύκου» και η «Ντροπή»), το «Πάθος» («En passion», Σουηδία, 1969) επαναπροβάλλεται περιορισμένα και σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια. Η ταινία μιλά για την ιστορία ενός ανθρώπου με μυστηριώδες παρελθόν (Μαξ φον Σίντοφ), αποσυρμένου σε ένα μακρινό νησί μετά τον χωρισμό του με τη γυναίκα του (Μπίμπι Αντερσον), εκεί όπου κυκλοφορεί ένας μανιακός σκοτώνοντας ζώα και εκεί όπου δύο άλλοι άνθρωποι, ένας αρχιτέκτονας (Ερλαντ Γιόζεφσον) και μια γυναίκα (Λιβ Ούλμαν), θα παίξουν ρόλο στη ζωή του. Ο Μπέργκμαν όπως πάντα «παίζει» με άνεση στην έδρα του, η ταινία κάνει μια θαρραλέα βουτιά στην ψυχή των ηρώων της ενώ συγχρόνως δημιουργεί ένα παράξενο «είδος» σασπένς που κλιμακώνεται από καλά κρυμμένα μυστικά, εξομολογήσεις και αναγνώσεις επιστολών. Συγχρόνως ο Μπέργκμαν πειραματίζεται κινηματογραφικά, βάζοντας τους ηθοποιούς να «βγαίνουν» από τους ρόλους τους και να μιλούν για αυτούς και το πώς τους αντιμετωπίζουν ως καλλιτέχνες (ένα στυλ που μοιάζει να παραπέμπει σε ταινία του… Ζαν-Λικ Γκοντάρ). Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που δεν έχει γεράσει καθόλου και αξίζει να έχουν υπόψη τους όσοι δεν την έχουν δει.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ