Την εκτίμηση πως θα φτάνουν μέχρι και τα 10 δισ. ευρώ οι συμβασιοποιήσεις δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τις «Ευκαιρίες και Προοπτικές του “Ελλάδα 2.0″», που πραγματοποιήθηκαν σε Καβάλα και Σέρρες. Ηδη έχουν υπογραφεί δανειακές συμβάσεις προϋπολογισμού άνω των 3 δισ. ευρώ, ενώ υπάρχει άφθονος χώρος για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, μέχρι το ύψος των 25-30 δισ. ευρώ, σχεδίων που μπορεί να καλύψει το δανειακό σκέλος του Ταμείου.  Ο Σκυλακάκης έκανε λόγο για αλλαγή «οικονομικής πίστας», περιγράφοντας το πέρασμα από τις πολιτικές της υπερφορολόγησης, από την «εχθροπάθεια» προς την επένδυση και τον ιδιώτη επενδυτή και επιχειρηματία της νυν αξιωματικής αντιπολίτευσης και από την αβεβαιότητα που προκάλεσε η περιπέτεια του 2015, που «έδιωχνε» τις επενδύσεις, σε πολιτικές που κάνουν την Ελλάδα ιδιαίτερα ελκυστική για επενδύσεις.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Ενας στους δύο Ελληνες αγοράζει μέσω social media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναδειχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο για το διαδικτυακό εμπόριο, καθώς το τελευταίο εξάμηνο τουλάχιστον ο ένας στου δυο Ελληνες (54%) έχουν πραγματοποιήσει μία αγορά μέσω των social media. Ταυτόχρονα, και οι ίδιοι έμποροι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού το 65% των εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ στο e-commerce χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους, συμπεριλαμβανομένου του 66% των ελληνικών επιχειρήσεων λιανεμπορίου. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα με τίτλο «PayPal eCommerce Index 2022», φαίνεται να αναπτύσσεται αξιοσημείωτη δυναμική, στο γενικότερο πλαίσιο της αυξανόμενης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2022 ο κλάδος του κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει την αξία των 1,22 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 74,2% σε ετήσια βάση. Καθώς οι έλληνες καταναλωτές περνούν πολύ χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επτά στους δέκα τα χρησιμοποιούν σε τακτική βάση, οι έμποροι προσαρμόζονται ήδη στις ανάγκες τους, παρέχοντας τη δυνατότητα αγοράς μέσω των καναλιών αυτών.