Η Apple αναπτύσσει λειτουργίες που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην κατασκευάστρια εταιρεία των iPhone να διαχωρίσει περαιτέρω τα προϊόντα της από τις υπηρεσίες που προσφέρει η Google, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς».
Η Αpple λαμβάνει μέτρα για να διαχωρίσει το λειτουργικό της σύστημα για κινητά από τις λειτουργίες που προσφέρει η μητρική της Google, η Alphabet, σημειώνοντας πρόοδο στους χάρτες, την αναζήτηση και τις διαφημίσεις, αναφέρει το δημοσίευμα, το οποίο κάνει λόγο για πορεία σύγκρουσης μεταξύ των δύο εταιρειών υψηλής τεχνολογίας.
Οι δύο γίγαντες της Silicon Valley είναι μεγάλοι αντίπαλοι στην αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων από τη δεκαετία του 2000, όταν η Google παρουσίασε το λειτουργικό σύστημα Android.
Πηγές των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» αναφέρουν ότι η Apple εξακολουθεί να εμπλέκεται σε έναν «σιωπηλό πόλεμο», όπως χαρακτηρίζεται, ενάντια στον παλιό αντίπαλό της.
Το πρώτο μέτωπο αυτής της μάχης είναι η χαρτογράφηση, η οποία ξεκίνησε το 2012, όταν η Apple κυκλοφόρησε την εφαρμογή «Χάρτες» (Maps), εκτοπίζοντας αυτή της αντιπάλου της Google. Βέβαια τότε υπήρξαν προβλήματα, τόσα που ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τιμ Κουκ είχε πει ότι «λυπάμαι πολύ για την απογοήτευση που προκάλεσε στους πελάτες μας».
Ωστόσο, οι «Χάρτες» της Apple έχουν βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε το Business Connect, μια δυνατότητα που επιτρέπει στις εταιρείες να προβάλλουν την ψηφιακή τους τοποθεσία, ώστε να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες, να προβάλλουν φωτογραφίες και να υποβάλλουν προσφορές.
Αυτή η κίνηση αποτελεί άμεση πρόκληση για τους «Χάρτες» της Google, οι οποίοι συνεργάζονται με την πλατφόρμα προτάσεων Yelp για να προσφέρουν παρόμοιες πληροφορίες και να παρέχουν στην εταιρεία έσοδα από διαφημίσεις και τέλη παραπομπών ιστοσελίδων, αναφέρουν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς».
Το Business Connect προχωρά ακόμη πιο πέρα εκμεταλλευόμενο το λειτουργικό σύστημα της Apple για να προσφέρει στους χρήστες iOS επιπλέον δυνατότητες, όπως η απρόσκοπτη ενσωμάτωση με το Apple Pay ή το Business Chat, που είναι εργαλείο συνομιλίας για εμπορικούς σκοπούς.
Οι μηχανές αναζήτησης
Το δεύτερο μέτωπο στη μάχη είναι η αναζήτηση. Η Alphabet πληρώνει στην Apple 8 έως 12 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως προκειμένου η Google να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iOS, σύμφωνα με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ που επικαλούνται οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς».
Η Apple τώρα φέρεται ότι εργάζεται εδώ και καιρό πάνω σε μια λειτουργία γνωστή εσωτερικά ως «Apple Search», ένα εργαλείο που διευκολύνει «δισεκατομμύρια αναζητήσεις» την ημέρα, σύμφωνα με στελέχη της που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα.
Η ομάδα που δουλεύει πάνω στην «Αναζήτηση» της Apple χρονολογείται τουλάχιστον από το 2013, όταν η εταιρεία εξαγόρασε την Topsy Labs, μια startup που είχε χρησιμοποιήσει το Twitter για αναζητήσεις και αναλυτικά στοιχεία. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται κάθε φορά που ένας χρήστης iPhone ζητεί πληροφορίες από τον φωνητικό βοηθό Siri της Apple, πληκτρολογεί ερωτήματα από την αρχική οθόνη ή χρησιμοποιεί τη δυνατότητα αναζήτησης «Spotlight» του Mac, αναφέρεται. Η προσπάθεια ενίσχυσης της Apple στον τομέα των αναζητήσεων εντάθηκε με την αγορά του Laserlike το 2019, μιας startup εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης που ιδρύθηκε από πρώην μηχανικούς της Google. Δραστηριότητα της εταιρείας αυτής, σύμφωνα με την ίδια, ήταν η παροχή «πληροφοριών υψηλής ποιότητας και ποικίλων προοπτικών για οποιοδήποτε θέμα από ολόκληρο τον ιστό» αναφέρεται.