Σύμφωνα με τα εισιτήρια του παγκόσμιου Box Office η δεύτερη ταινία «Avatar», το «Avatar: The way of water» (που στην Ελλάδα προβάλλεται από τα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου) δεν είναι απλώς η εμπορικότερη ταινία του 2022 αλλά και μια από τις εμπορικότερες όλων των εποχών. Εχει καταφέρει να σπάσει το φράγμα των δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων σε όλο τον κόσμο και ο κύκλος της δεν έχει ακόμα κλείσει. Εχει ξεπεράσει την εισπρακτική επιτυχία των «Spider-Man: No Way Home» και «Jurassic World» και όλα δείχνουν ότι θα ξεπεράσει σε εισπράξεις και τις «Avengers: Infinity War» και «Star Wars: The Force Awakens» οπότε θα βρεθεί στην τέταρτη θέση των εμπορικότερων ταινιών της ιστορίας του κινηματογράφου. Που με τη σειρά του σημαίνει, ότι ο σκηνοθέτης και παραγωγός της, ο Καναδός Τζέιμς Κάμερον θα έχει στο ενεργητικό του τη δημιουργία τριών από τις τέσσερις ταινίες που βρίσκονται στην τετράδα της κορυφής των εμπορικότερων ταινιών του κόσμου. Δηλαδή του δικού του πρώτου «Avatar» που βρίσκεται στην πρώτη θέση με 2,9 δισ. δολάρια και του επίσης δικού του «Τιτανικού» που βρίσκεται στην τρίτη με 2 δισ. δολάρια.
Σημαίνει επίσης αυτό που εδώ και καιρό έχουμε πει: τα πολλά κινηματογραφικά εισιτήρια είναι υπόθεση πλέον των ταινιών που ανεξαρτήτως αξίας τους είναι από μόνες τους «γεγονότα». Η κάθε νέα ταινία του Κάμερον, η κάθε νέα ταινία Marvel ή η κάθε νέα ταινία του ατελείωτου κύκλου Star Wars (ο οποίος άνοιξε τo 1977) είναι γεγονότα. Πόσο όμως αυτό το φαινόμενο μπορεί να επηρεάζει όλους τους υπόλοιπους κινηματογραφιστές που ενώ γνωρίζουν ότι δεν θα φτάσουν ποτέ την επιτυχία του Κάμερον δεν παύουν να επεξεργάζονται τις δικές τους ιδέες και να κάνουν τον δικό τους κινηματογράφο; Τους αποθαρρύνει; Τους εμψυχώνει; Τους αφήνει αδιάφορους;
Παραμένοντας στην Ελλάδα όπου το «Avatar: The way of water» έχει φτάσει τα 394.859 εισιτήρια (νούμερο αστρονομικό για τους καιρούς μας), ζητήσαμε τη γνώμη σχετικά με αυτό το φαινόμενο δύο νέων ελλήνων σκηνοθετών, του Μανώλη Μαυρή και της Ασημίνας Προέδρου. Και οι δυο έχουν κερδίσει δάφνες στο εξωτερικό για δουλειές τους – ο μεν Μαυρής με τη μεσαίου μήκους ταινία «Brutalia, εργάσιμες μέρες» που κέρδισε το πρώτο βραβείο στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών, η δε Προέδρου με την πρώτη μεγάλου μήκους της, «Πίσω από τις θημωνιές», που αυτή την εποχή προβάλλεται στις αίθουσες. Και οι δύο αγαπούν πολύ αυτό που κάνουν και οι δύο, με ψυχραιμία, αναπτύσσουν ενδιαφέρουσες ιδέες.