Στο πρόσφατο διαφημιστικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ με τον τίτλο «Χάου του» (how to) γίνεται έξυπνη χρήση δάνειων εκφράσεων της νεανικής γλώσσας με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο άμεση πολιτική επικοινωνία μαζί τους. Συγκεκριμένα, το λεκτικό παιχνίδι με το «μπρο» και «μπρο…εδρε» είναι παραγωγή του μηχανισμού της λεγόμενης σύμφυρσης, όπου δυο λέξεις ενώνονται για να δημιουργήσουν μια νέα λέξη, έχοντας χάσει και οι δυο μέρος της δομής τους (δηλ. έναν συμφυρμό). Στην περίπτωση του «μπρόεδρε» έχουμε τη συνένωση του «μπρο» (της σύντμησης του αγγλικού «brother» ως «bro»), που σημαίνει «αδερφός», και του «πρόεδρε». Με τον συμφυρμό αυτόν, αφενός ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζεται και ο ίδιος ως νεαρός, μέλος της ομάδας των νέων που συνεννοούνται στη δική τους γλώσσα, αφετέρου αποκαθίσταται έξυπνα η τυπικότητα της απεύθυνσης προς τον Αλ. Τσίπρα, από το πολύ οικείο νεανικό «μπρο» στο αναμενόμενο «πρόεδρε».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ