Την «πρωτιά» των Ελλήνων ως εκείνων που σπεύδουν την… τελευταία στιγμή επιβεβαίωσαν οι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν από την κακοκαιρία, καθώς σχημάτισαν ουρές σε βενζινάδικα και ειδικά καταστήματα για να αγοράσουν αλυσίδες και χιονοκουβέρτες στο παρά πέντε της επέλασης της «Μπάρμπαρα». Από τη στιγμή που οι αλυσίδες είναι υποχρεωτικές – και για τον Νομό Αττικής – και επιβάλλεται πρόστιμο 80 ευρώ για όποιον οδηγό δεν έχει τον εξοπλισμό στο αυτοκίνητό του, τα ράφια δεν προλάβαιναν να γεμίσουν, ενώ υπήρχαν καταγγελίες για περιστατικά αισχροκέρδειας από επιχειρήσεις που αύξησαν τις τιμές το τελευταίο τριήμερο. Η τάση που παρατηρήθηκε συνοψίζει για ακόμα μια φορά τη λογική «να γλιτώσω το πρόστιμο», όμως σύμφωνα με τον γνωστό οδηγό αυτοκινήτων και εκπαιδευτή οδηγικής συμπεριφοράς Τάσο Μαρκουίζο «Ιαβέρη», θα πρέπει να αντιληφθούμε πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι απαραίτητες: «Οπως έχουμε στο αυτοκίνητο το τρίγωνο, τον πυροσβεστήρα κ.λπ., θα πρέπει να έχουμε και τις κατάλληλες αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες ή χιονολάστιχα, αλλά και να ξέρουμε να τα τοποθετούμε». Πιο σημαντικό, ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να καταλάβουμε ότι αν δεν υπάρχει ανάγκη δεν θα πρέπει να οδηγούμε σε χιονισμένους δρόμους. «Δεν έχουμε αντιληφθεί ότι η πρόσφυση των ελαστικών έχει να κάνει με την ποιότητά τους. Με 60 χλμ. ανά ώρα σε στεγνό οδόστρωμα, ένα αυτοκίνητο χρειάζεται 25 μέτρα για να σταματήσει, σε βρεγμένο οδόστρωμα χρειάζεται 50 μέτρα και σε οδόστρωμα με χιόνι ή πάγο χρειάζεται 150 μέτρα. Μιλάμε, δηλαδή, για απόσταση δύο οικοδομικών τετραγώνων ή… 50 παιδάκια» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ