Είχα γράψει πριν από μερικά χρόνια για τρεις πίνακες «σταθμούς» στην Ιστορία της Τέχνης, οι οποίοι, για ποικίλους λόγους, έχουν γίνει γνωστοί και αναφέρονται συνήθως με εσφαλμένο τίτλο: τη (λεγόμενη) Νυχτερινή περίπολο του Ρέμπραντ, το (λεγόμενο) Πρόγευμα στη χλόη του Μανέ και τις (λεγόμενες) Δεσποινίδες της Αβινιόν του Πικάσο. Αν κάποιος θέλει λεπτομέρειες για το πώς προέκυψε ο εσφαλμένος τίτλος μπορεί να αναζητήσει το σχετικό Γλωσσίδιο (16.11.2019) ή να περιμένει την έκδοση εντός του 2023, από τις εκδόσεις Πατάκη, των «Γλωσσίδιων» της περιόδου 2018-22, ταξινομημένων και ελαφρώς επανεπεξεργασμένων. Σήμερα, σειρά έχουν τρεις ακόμα πίνακες οι οποίοι, κατά τη γνώμη μου, παρουσιάζουν επίσης κάποια προβληματάκια ως προς την απόδοσή τους στα ελληνικά.
![](/wp-content/themes/whsk_taneagr/common/imgs/nealaptop.png)
![](/wp-content/themes/whsk_taneagr/common/imgs/neaportrait.png)
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ