«Αυτό που συνδέει τη γελοιογραφία με το animation είναι οι λεκτικοί και οπτικοί συνειρμοί. Στη γελοιογραφία αυτό επιτυγχάνεται με μοναδιαία – και μοναδική – εικόνα, ενώ στο animation με σειρά εικόνων που δίνει ρυθμό και ενίοτε μεταμορφώνει τη ροή της σκέψης», λέει ο Αρίσταρχος Παπαδανιήλ για τις εκλεκτικές συγγένειες της γελοιογραφίας με το animation.

Εχετε μια εξαιρετική εργασία πάνω στην πολιτική γελοιογραφία με το βιβλίο σας «Ελληνική πολιτική γελοιογραφία. Η σοβαρή πλευρά μιας αστείας τέχνης». Ποια η πραγματικότητα σήμερα στο εν λόγω πεδίο και άραγε η πολιτική γελοιογραφία κινδυνεύει από το πολιτικώς ορθό;

Σας ευχαριστώ πολύ. Η πολιτική γελοιογραφία λοξοκοιτάζει το πολιτικώς ορθό και βγάζει ανορθόδοξα τη γλώσσα σε ό,τι γυρεύει να γίνει, με κάθε τρόπο και κάθε κόστος, καθεστώς.

Αραγε η τέχνη σας, το animation, θα μεταβληθεί κι άλλο μέσα στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση και θα πάψετε να ονειρεύεστε;

Η μεταβολή είναι διαρκές και ζωτικής φύσεως ζητούμενο στην τέχνη του animation. Κάθε είδους επανάσταση αποτελεί προϊόν ονείρου. Οσον αφορά τα δικά μας, ήδη από το 2011 δημιουργήσαμε μαζί με τη Σοφία Μαντουβάλου για την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση τον βραβευμένο πιλότο (MEDEA Awards, Highly Commended) ψηφιακών διαδραστικών παιχνιδιών (γράμμα Α) για το πολυμεσικό πακέτο μάθησης της σειράς «Ενα γράμμα, μια ιστορία», που βοηθά και ενισχύει με τρόπο καινοτόμο τον ψηφιακό αλφαβητισμό των παιδιών. Ευχή μας το όνειρο αυτό να υποστηριχθεί από τους αρμόδιους φορείς για μια εκπαίδευση με δημιουργικό και εμπνευσμένο στοχασμό.