Μπορεί να μη βρέθηκαν ποτέ στην ίδια συντροφιά ο Ελευθέριος Βενιζέλος με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, η Σοφία Βέμπο με τον Γεώργιο Παπανικολάου, η Πηνελόπη Δέλτα με έναν τυροκόμο από τα Σφακιά όσο ήταν εν ζωή. Από χθες όμως είναι όλοι τους «συγκάτοικοι» στον δεύτερο όροφο του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138, έως 23 Ιουλίου) σε μια μεγάλη γιορτή με οικοδέσποινα τη γυναίκα που διεκδίκησε μια θέση στον ανδροκρατούμενο χώρο της ελληνικής προπολεμικής φωτογραφίας. Είναι η ίδια που επηρέασε τους κορυφαίους έλληνες ομοτέχνους της στα μεταπολεμικά χρόνια και έφερε τον φακό της πιο κοντά στο μοντέλο της επιχειρώντας να αποτυπώσει όχι μόνο την όψη του, αλλά να «διαβάσει» και τον χαρακτήρα του. Κι αυτή δεν είναι άλλη από τη γνωστή-άγνωστη Nelly’s. Γνωστή, διότι τα γεμάτα σαγήνη καρέ της με τη γυμνή χορεύτρια Νικόλσκα ανάμεσα στους κίονες του Παρθενώνα είναι αναγνωρίσιμα με την πρώτη ματιά. Και άγνωστη, διότι ακόμη και σήμερα ουδείς μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια αν το όνομά της ήταν Νέλλη, Ελλη ή σύμφωνα με μια ακόμη εκδοχή Πηνελόπη.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ