Βλέπει συνέχεια διαφημίσεις για την εμμηνόπαυση. Είναι σε κάθε διάλειμμα, εκτός και αν παρακολουθεί αθλητικά. Διαφημίζονται συμπληρώματα διατροφής, κρέμες και σκευάσματα που θα σβήσουν τα σημάδια του χρόνου από το πρόσωπο της γυναίκας στην αυγή της ωριμότητας. Τα προϊόντα επιδεικνύονται από κυρίες αδιευκρινίστου ηλικίας, στοιχείο που τις καθιστά ιδανικές για την προώθηση. Αυτό δεν είναι το ζητούμενο από ένα σημείο και μετά; Να δείχνεις όμορφη και ταυτοχρόνως κανένας να μην είναι σίγουρος για αυτό που γράφει η ταυτότητά σου. Ο άνθρωπός μας είναι άνδρας, με καβαλημένα τα πενήντα. Είναι μεσόκοπος ή μεσήλικας; Δεν ξέρει σε ποια περιγραφή χωράει καλύτερα. Οι έννοιες αυτές είναι εδώ και καιρό αφηρημένες. Τέλος πάντων, παρατηρεί τον όγκο των διαφημίσεων που απευθύνονται σε γυναίκες λίγο πριν ή λίγο μετά την εμμηνόπαυση. Πρόκειται για μηνύματα, βασανιστικά στην ουσία τους, που εντείνουν τον εγκλωβισμό των γυναικών στην κουλτούρα της εικόνας. Οι γυναίκες πιέζονται, από το μάρκετινγκ και τα κοινωνικά πρότυπα, να διατηρήσουν κάτι από τη νιότη τους ως τα γεράματα. Ακόμα και όταν διαφημίζονται σερβιέτες ακράτειας, τα μοντέλα είναι κάτι κυρίες που παραμένουν κομψές και χαριτωμένες σε μεγάλη ηλικία. Για τις γυναίκες το γήρας παρουσιάζεται, περίπου, ως ασθένεια την οποία και είναι υποχρεωμένες να αντιμετωπίσουν. Και πολλές δεν θα μείνουν μόνο σε αυτά, στα συμπληρώματα και στις κρέμες. Θα συρθούν, από τον καθρέφτη και την εποχή, για ενέσεις, επιθέματα, οτιδήποτε, τέλος πάντων, βοηθάει μία κατάσταση που, αν την αφήσεις, σε φθείρει μέσα – έξω. Ο άνθρωπός μας σκέφτεται, ανακουφισμένος, ότι με τους άνδρες είναι διαφορετικά. Δεν μπαίνουν στη μέγγενη που πιέζει τις γυναίκες στα χρόνια της πρώιμης ωρίμανσης -ωραία έκφραση αυτή με την ωρίμανση, πολιτικά ορθή. Κανένας δεν απαιτεί από έναν ώριμο, μεσόκοπο, μεσήλικα άνδρα να είναι όμορφος, περιποιημένος ή να δείχνει νεότερος. Κατά συνέπεια το μάρκετινγκ και οι διαφημιστές αγνοούν επιδεικτικά, σχεδόν με αγένεια, το συγκεκριμένο target group. Και τους λένε, εμμέσως πλην σαφώς, ότι από μία ηλικία και ύστερα είναι σαν να μην υπάρχουν.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ