Το σπορ πακέτο κρύβει ένα ταλαντούχο σε επιδόσεις ηλεκτρικό μοτέρ με ευεργετική αυτονομία
Η Cupra συστήνεται στο ελληνικό κοινό με μια δυναμική γκάμα μοντέλων που έχουν ως κοινό παρονομαστή την ηλεκτροκίνηση. Στο επίκεντρο της γκάμας το νέο ηλεκτρικό της μοντέλο, το Born, που οδηγήσαμε σε μεικτές συνθήκες – εντός και εκτός πόλης – διακρίνοντας τα δυναμικά του χαρακτηριστικά πίσω από το τιμόνι. Το νέο μοντέλο παντρεύει με επιτυχία τη δυναμική σπορ μάρκα που θέλει να λανσάρει η Cupra με την ηλεκτροκίνητη εποχή. Και το Born δείχνει να τα συνδυάζει και τα δύο στοιχεία με ιδιαίτερη αρμονία. Σε διαστάσεις το νέο μοντέλο ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία με μήκος 4,3 μέτρα ενώ πατάει στηνπλατφόρμαMEB του Volkswagen Group που έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να στηρίξει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο δείχνει έτοιμο να τα βάλει με τους πιο ισχυρούς αντιπάλους του – στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων – με αρωγό το νέο ηλεκτρικό μοτέρ που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 204 ίππους. Διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 62 kWh, ενώ ηροπή του σκαρφαλώνει στα310 Nm, διαθέσιμη από τις μηδέν στροφές.
Αυτονομία – Επιδόσεις. Στα ξεχωριστά του σημεία το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε δύο προγράμματα. Στη θέση D που δεν αλλοιώνει την αίσθηση κύλισης αλλά και στη θέση B που φρενάρει σταδιακά το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι επιτυγχάνοντας την επιθυμητή ανάκτηση ενέργειας. Η αυτονομία του εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης, το… ταμπεραμέντο του οδηγού, τις συνθήκες – αν οι διαδρομές είναι αστικές ή εκτός πόλης – και η αυτονομία αγγίζειτα 340-400 χλμ. Το τελευταίο νούμερο δεν είναι ανέφικτο αν ο οδηγός έχει μυηθεί στους νόμους της οικονομικής οδήγησης. Η τελική του αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Στον τομέα της κατανάλωσης πετύχαμε στο ταξίδι 16 kWh ανά 100 χλμ. Ιδιαίτερα σημαντικό, ότι ένας ταχυφορτιστής μπορεί να φουλάρει το Born με 100 χλμ. σε μόλις 7 λεπτά χρησιμοποιώντας ένα σημείο ταχείας φόρτισης με ισχύ 125 kW. Η ίδια διαδικασία για το γέμισμα από το 5% στο 80% ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 35 λεπτών. Σαφώς, το σπορ σε εμφάνιση ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει μια πλούσια γκάμα σε συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίας, ενώ ο εξοπλισμός του έχει τρία επίπεδα: Born, Launch Edition και eBoost. Mεταξύ αυτών ξεχωρίζουν το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, η οθόνη 12” του συστήματος πολυμέσων με σύστημα πλοήγησης κ.ά. Ο χώρος αποσκευών αρκούντως ικανοποιητικός, αγγίζει τα 385 λίτρα, ενώ υπάρχει και χώρος για τα καλώδια φόρτισης. Η έκδοση των 204 ίππων (υπάρχει και πιο προσιτή με 150 ίππους) κοστίζει 37.900 ευρώ αλλά με την παχυλή επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» των 8.000 ευρώ, κατεβαίνει στις 29.900 ευρώ.