Ενας από τους βασικούς μηχανισμούς ασφάλειας των σιδηροδρόμων είναι και τα Συστήματα Ανίχνευσης Συρμών. Αποτελείται από ηλεκτρομαγνητικούς πομποδέκτες που τοποθετούνται στις σιδηροτροχιές και εντοπίζουν πόσοι τροχοί (ή άξονες) ενός τρένου πέρασαν και εκπέμπουν σήμα προς το σημείο ελέγχου ότι ένα συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής («τμήμα αποκλεισμού») είναι κατειλημμένο. Αντίστοιχα, δίνουν το σήμα ότι το τρένο εξήλθε στην άλλη άκρη του «τμήματος αποκλεισμού» και άρα η γραμμή είναι πάλι ελεύθερη. Είναι το βασικό σύστημα που εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχουν δύο τρένα -και άρα κίνδυνος σύγκρουσης – στο ίδιο τμήμα της γραμμής. Αυτό ακριβώς που εάν λειτουργούσε στις 28 Φεβρουαρίου θα είχε βοηθήσει να αποφευχθεί η σφοδρή σύγκρουση.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ