Θα ήταν – και είναι – άκρως παρηγορητικό οι εξομολογήσεις επτά πρωταγωνιστριών να επαναφέρουν στη μνήμη του καθενός μας το τι θα μπορούσε να μας πούνε όσον αφορά τον «πρώτο τους ρόλο», όχι μόνο πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες του θεάτρου αλλά και ηθοποιοί ενός μικρότερου βεληνεκούς. Οπως αίφνης η Ολγα Τουρνάκη που με την ίδια στον ρόλο της υπηρέτριας ξεκινούσε η μυθική παράσταση του έργου «Το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα» με την Κατίνα Παξινού στον ομώνυμο ρόλο στα μέσα της δεκαετίας του ’60 στο Εθνικό Θέατρο. Ή μια εξαιρετικά καλλιεργημένη δευτεραγωνίστρια – πρώτη όμως για τη συνείδηση του καθαρόαιμου θεατρόφιλου κοινού – η Μαργαρίτα Λαμπρινού στην παράσταση της «Ωραίας μου κυρίας» όταν έκανε το ντεμπούτο της ως πρωταγωνίστρια η Αλίκη Βουγιουκλάκη πριν από – κρατηθείτε – 65 χρόνια. Θα αναρωτηθείτε βέβαια γιατί τόσο «εγωισμός» ώστε σε σχέση μόνο με το θέατρο να ευσταθεί η πολυτιμότητα μιας ανάμνησης, όπως είναι αυτή του πρώτου ρόλου, και να μην ισχύει κάτι αντίστοιχο για οποιονδήποτε χώρο κι αν εκδηλώνεται μια ανάλογη συγκίνηση. Το πρώτο βιβλίο ενός συγγραφέα, η πρώτη έκθεση ενός ζωγράφου, το πρώτο μάθημα ενός καθηγητή φιλολογίας ή μαθηματικών. Για να μη γράψουμε πως αν είναι η πρώτη φορά που καθαγιάζει τη συγκίνηση ως αναντικατάστατης, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την ερωτική συγκίνηση μιας έφηβης κι ενός έφηβου που συνέρχονται για πρώτη φορά. Επομένως αν ο πρώτος ρόλος στο θέατρο έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας ανεπανάληπτης εμπειρίας, η υπογράμμισή του, ή μάλλον η καταγραφή του από καλλιτέχνες που δεν διαθέτουν μόνο τάλαντο υποκριτικό αλλά και λόγο οργανωμένο ώστε εκφέροντάς τον να μας κάνουν άμεσα κοινωνούς αυτής της εμπειρίας, είναι και ο ασφαλέστερος δρόμος ώστε να πλησιάσουμε και να υιοθετήσουμε το αίσθημα μιας πρωτογενούς ειλικρίνειας για κάθε είδους «πρωτιά». Μια πρωτιά που δεν έχει σχέση με την αριστεία, αλλά με μια ιδιότητα που εκ των πραγμάτων θα έχει χαρακτηρίσει κάποια στιγμή τον καθένα μας ώστε να μπορεί να μεταβληθεί σε μια ακένωτη δεξαμενή συναρπαστικών αναμνήσεων.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ