Το πλακάτ έγραφε «ήταν η κακιά η (χ)ώρα». Το ερώτημα είναι αμείλικτο: ήταν η κακιά η ώρα, όπως είπε στην πρώτη του κατάθεση ο σταθμάρχης Λάρισας, ή ήταν η κακιά η χώρα, όπως φαίνεται από τις πληροφορίες που βγαίνουν όσο πιο βαθιά ψάχνει κανείς την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων; Η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί διαζευκτικά. Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν προκλήθηκε μόνο εξαιτίας ενός ανθρώπου που γύρισε το κλειδί προς τα εκεί που δεν έπρεπε, αλλά ούτε και μόνο από την κρατική απαξίωση των μεταφορών με τρένο στην Ελλάδα. Προκλήθηκε τόσο επειδή έγινε ένα ανθρώπινο λάθος, όσο και γιατί το σιδηροδρομικό δίκτυο, παρά τα γενναιόδωρα ευρωπαϊκά κονδύλια, λειτουργούσε με «τεχνολογία» περασμένων δεκαετιών. Ηταν, για να το πούμε με λιγότερα λόγια, η κακιά η ώρα στη χώρα που σε πολλά παραμένει κακιά. Τώρα, ενώ έχει αρχίσει η αναζήτηση των ευθυνών, εφόσον δεν συμφωνήσουν οι συμμετέχοντες στον δημόσιο διάλογο στην παραπάνω διαπίστωση, σύντομα – και αναπόφευκτα – θα αρχίσει μια διαφορετική συζήτηση.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ