Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Η Ελλάδα έχει τα παλαιότερα αστικά λεωφορεία στην Ευρώπη. Τα πιο καινούργια που κυκλοφορούν στους δρόμους της αγοράστηκαν το μακρινό πια 2010, ενώ οι υποσχέσεις για ανανέωση του στόλου ακούγονται από το 2016. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ο μέσος ηλικίας των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 12 χρόνια, εδώ αγγίζει τα 20. Η έρευνα που παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» είναι αποκαλυπτική των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές αστικές συγκοινωνίες.
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου έβαλε στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης τον πυρήνα της λειτουργίας του κράτους. Γιατί υπογράμμισε ότι οι διαχρονικές παθογένειες και τα ελλείμματά του μπορούν να επηρεάσουν την παροχή ενός βασικού δημόσιου αγαθού όπως οι συγκοινωνίες.
Ετσι, οι συνδικαλιστές της ΟΣΥ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου κι ελπίζουν να ακουστούν ώστε να μην επαναληφθεί η τραγωδία των Τεμπών. Η υποστελέχωση του οργανισμού αναγκάζει πολλούς οδηγούς να δουλεύουν ακόμη και στα ρεπό τους – με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα αντανακλαστικά τους εν ώρα υπηρεσίας.
Η απαράδεκτη εικόνα των λεωφορείων μας δεν είναι απλά ένα ζήτημα αισθητικής ή τεχνολογικής υστέρησης. Οπως διδαχθήκαμε με τον πιο οδυνηρό τρόπο, ενδέχεται να εξελιχθεί σε ζήτημα ζωής ή θανάτου. Η πολιτεία θα δείξει ειλικρινά ότι αντιλήφθηκε την ευθύνη της και την ανέλαβε, λοιπόν, όχι μόνο εκσυγχρονίζοντας τις συνθήκες λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων αλλά εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις στους πολίτες της ανεξαρτήτως μέσου.