Ακόμη και για τον αδαή επισκέπτη, το σκηνικό είναι έτοιμο από τη στιγμή που φθάνει στην αίθουσα αφίξεων του Σίπχολ. Η μεγαλύτερη έκθεση που οργανώθηκε ποτέ για τον Βερμέερ (Johannes Vermeer) είναι το μεγάλο γεγονός στο Αμστερνταμ και, ενδεχομένως, σε όλη την Ολλανδία – που γίνεται αντιληπτό σε όποιο σημείο της χώρας κι αν βρεθεί κανείς από τις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου έως τις αρχές του προσεχούς Ιουνίου. Οι Ολλανδοί αισθάνονται περήφανοι που κατάφεραν να συγκεντρώσουν από διάφορα σημεία του πλανήτη τα περισσότερα και σημαντικότερα έργα του δικού τους ζωγράφου, αλλά η αναδρομική έκθεση για την κληρονομιά του Βερμέερ αντιμετωπίζεται ήδη από τους εικαστικούς και τους ιστορικούς τέχνης ως ένας σταθμός με παγκόσμιο αντίκτυπο. Εναν όροφο πιο πάνω στο Rijksmuseum, η φημισμένη «Νυχτερινή Περίπολος» του Ρέμπραντ, το πιο αγαπημένο έργο των Ολλανδών στο μεγάλο μουσείο τους, έχει χάσει αυτή την εποχή τα πρωτεία. Οπως υπολείπεται σε ενδιαφέρον και η αυτοπροσωπογραφία με το γκρίζο καπέλο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, στο ισόγειο. Η επιστροφή του Βερμέερ στην Ολλανδία έχει δημιουργήσει παροξυσμό και εμπορικά μια sold out κατάσταση.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ