Την ένταξη των τροφίμων, των αλκοολούχων ποτών, αλλά και των καπνοβιομηχανικών προϊόντων στην υπηρεσία Tax Free και εκτός των καταστημάτων των αφορολογήτων ειδών ζητούν οι έμποροι. Με επιστολή του μάλιστα o Eμπορικός Σύλλογος Πειραιά προς το υπουργείο Οικονομικών έχει καταθέσει αίτημα για την ένταξη ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων διατροφής στη συγκεκριμένη υπηρεσία και ειδικότερα: ελαιόλαδο, τυρί, ελιές, κρασί, μέλι, ούζο.
Υποστηρίζουν ότι η ένταξη αυτή θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρεσβευτής και προοίμιο των ελληνικών προϊόντων από μη κοινοτικούς τουρίστες με δεδομένο ότι η ποιότητά τους αλλά ακόμα και η ύπαρξή τους σε άλλες χώρες είναι άγνωστη. Επισημαίνουν επίσης ότι σε χώρες όπως η Αργεντινή, η Δανία, η Νορβηγία, η Σουηδία, η Ισλανδία που τα συσκευασμένα τρόφιμα συμπεριλαμβάνονται στην υπηρεσία Tax Free της χώρας τους έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις και η ζήτηση των προϊόντων.
Επιπλέον με δεδομένο ότι ο Πειραιάς αποτελεί το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας της χώρας, η επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος θα είχε σημαντικό όφελος για την τοπική κοινωνία.
ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ
Αύξηση 10,8% στο λιανικό εμπόριο
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2022, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2022 εμφάνισε μείωση 15,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Ο γενικός δείκτης όγκου, κατά τον μήνα Ιανουάριο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του Ιανουαρίου 2022, παρουσίασε αύξηση 1,4% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2022 μείωση 12,9%.
Οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων διεθνώς, χάνουν την ευκαιρία να ηγηθούν των προσπαθειών για ένα βιώσιμο μέλλον και να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμη αξία, καθώς φαίνεται ότι δεν ενσωματώνουν στη στρατηγική τους τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και τις απαιτήσεις των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, σύμφωνα με νέα, παγκόσμια έρευνα του Economist Impact, με την υποστήριξη της ΕΥ.
Σύμφωνα με τη μελέτη – η οποία κατέγραψε τις απόψεις 400 ανώτερων στελεχών επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής πώλησης σε όλον τον κόσμο οι τάσεις και οι προσδοκίες των καταναλωτών είναι οι παράγοντες με τη μεγαλύτερη επιρροή στις στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης.