Θα παραμείνουν σε ικανοποιητικά κερδοφόρα ρότα τα δεξαμενόπλοια παρά την περικοπή της παραγωγής αργού πετρελαίου μέχρι και 1,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα όπως αποφασίσθηκε από τον ΟΠΕΚ+. Στην εκτίμηση αυτή καταλήγουν αναλυτές που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων. Η απόφαση για μείωση της παραγωγής από αρχές Μαΐου ήρθε μετά την πρόσφατη ανακατανομή των εμπορικών θαλάσσιων δρόμων λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία με τα τονομίλια για δεξαμενόπλοια να αυξάνονται σημαντικά, λόγω των κυρώσεων κατά του ρωσικού αργού. Ετσι εκτιμάται ότι ο αρνητικός αντίκτυπος στους ναύλους μεγάλων δεξαμενόπλοιων δεν θα είναι σημαντικός καθώς απολαμβάνουν ένα premium  λόγω της αύξησης των τονομιλίων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Επιπλέον, η Κίνα που προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της σε πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει τις χαμένες ποσότητες από εναλλακτικούς προμηθευτές, σε πιο μακρινές αποστάσεις, υποστηρίζοντας έτσι μεγαλύτερα ταξίδια και περισσότερα τονομίλια. Ακόμη θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ότι o αριθμός των νέων δεξαμενοπλοίων που ναυπηγούνται είναι σχετικά μικρός, εξέλιξη που λειτουργεί υπέρ της στήριξης των ναύλων. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv προσθέτει από την πλευρά του ότι εκτός από τις κυρώσεις σε ρωσικό πετρέλαιο και προϊόντα που έχουν δημιουργήσει νέες θαλάσσιες εμπορικές ροές και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που δεν διευκολύνει την ανάπτυξη του διαθέσιμου στόλου δεξαμενοπλοίων, η Κίνα προσθέτει επίσης στους βασικούς παράγοντες που υποστηρίζουν την αγορά των δεξαμενοπλοίων.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ