Τα αρχαία ελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά ήταν κάποτε ζωηρά ζωγραφισμένα και πλούσια διακοσμημένα. Πρόσφατα η έκθεση που φιλοξένησε το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης με τίτλο «Chroma: Ancient Sculpture in Color» υπογράμμισε αυτή τη λεπτομέρεια παρουσιάζοντας την ιστορία της πολυχρωμίας με έργα τέχνης από τις συλλογές του ΜΕΤ. Ανάμεσα στα εκθέματα και μια σειρά έγχρωμων ανακατασκευών αρχαίων γλυπτών από τον γερμανό αρχαιολόγο καθηγητή Dr. Vinzenz Brinkmann, επικεφαλής του Τμήματος Αρχαιοτήτων της Γλυπτοθήκης Liebieghaus της Φρανκφούρτης. Ο Brinkmann εμπλουτίζει την περιοδεύουσα έκθεση ανακατασκευασμένων πολύχρωμων γλυπτών (παρουσιάστηκε και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας το 2008) συμμετέχοντας στο Chroma με μια νέα ανακατασκευή της Σφίγγας της αρχαϊκής περιόδου, που ολοκληρώθηκε από την ομάδα του Liebieghaus σε συνεργασία με το MΕΤ. Στο μεταξύ, τον περασμένο Δεκέμβριο παρουσιάστηκε σε συνέδριο στην Αθήνα η τετραετής έρευνα των γάλλων αρχαιολόγων και συντηρητών για το άγαλμα του Ηνιόχου των Δελφών. Μεταξύ άλλων η λεπτομερής ανάλυση του αγάλματος με εξελιγμένες τεχνολογικές μεθόδους αποκάλυψε την πολυχρωμία του: τα χείλη του Ηνιόχου ήταν κόκκινα, είχε ασημένια δόντια, τα ηνία και η ζώνη του ήταν κοκκινωπά και ο χιτώνας του χρυσαφής. Το ερώτημα είναι δόκιμο: Αλλοιώνει η αρχαία πολυχρωμία την αίσθηση της λευκής «ευθραυστότητας» και του χαμένου χρόνου; Κάλλος της λευκότητας ή πολύχρωμη ανασύσταση; Καλλιτέχνες και θεωρητικοί απαντούν στο ερώτημα των «ΝΕΩΝ»:
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ