Φως στο λογοτεχνικό παρασκήνιο μιας ελάχιστα γνωστής ιστορίας που αφορά την πολιτική αμφισημία των Μισέλ Ουελμπέκ, Σιλβέν Τεσόν, Γιαν Μουά ρίχνει ο ανεξάρτητος δημοσιογράφος Φρανσουά Κρουγκ με το βιβλίο του «Γαλλικές αντιδράσεις, έρευνα για τη λογοτεχνική Ακροδεξιά». Ο Κρουγκ σκιαγραφεί το λογοτεχνικό τοπίο της Γαλλίας το διάστημα της δεκαετίας του 1990 όπου άρχισαν να δραστηριοποιούνται συνεργοί – συγγραφείς οι οποίοι κλίνουν προς τη νεοφασιστική τάση. Η διερεύνηση του Φρανσουά Κρουγκ, όπως αναφέρει το περιοδικό «Les Inrockuptibles», αφορά τις τρεις δημοφιλείς προσωπικότητες οι οποίες ασκούν γοητεία στις ριζοσπαστικές παρυφές της Δεξιάς και ταυτόχρονα είναι οι πρωταγωνιστές του δημόσιου διαλόγου. Κατά τον Κρουγκ οι Ουελμπέκ, Μουά και Τεσόν έχουν κοινό χαρακτηριστικό το ότι «από το ξεκίνημά τους σύχναζαν στην Ακροδεξιά συνεχίζοντας καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας τους, από προθυμία για πρόκληση, διανοητική περιέργεια, αισθητική γοητεία και ενίοτε ιδεολογική συμπάθεια». Η έρευνά του αποκαλύπτει εκλεκτικές συγγένειες μεταξύ της προτίμησης για τη συγγραφή και της απέχθειας για τις προοδευτικές αξίες.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ